Debat af tilbehør og andre hardware-emner, som ikke hører ind under de andre fora

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#329803
Jeg har et oled c8, hvor min datter i et forsøg på at hjælpe med oprydningen har smidt org Remote ud.
Jeg har så købt en ny - denne:

https://www.computersalg.dk/i/6462841/l ... lsrc=aw.ds

Som det står er en ir Remote, men der står samtidigt på lg side at den fint virker til c8.

Jeg har gjort som lg anbefaler, at tage strømmen i 15 sekunder og tænde tv med remoten. Og det virker også indtil jeg har slukket tv’et 2 gange. Herfra, så glemmer det at køre via Bluetooth og går tilbage på ir.
Når den så gør det får jeg en meddelelse om at Bluetooth skal initialiseres på tv’et.

Nogen gode råd til hvordan jeg får den til at blive på Bluetooth?
#329809
Der er noget jeg ikke helt forstår.
Du har en ny remote der kører med IR.
Hvorfor vil du så have TV’et til at huske at det skal kører med BT?
Grunden til at TV “glemmer” at kører med BT, er jo fordi du ikke har nogen BT remote.
#329813
Men som jeg også skriver, hvorfor kan jeg så fint sætte den op til at virke med Bluetooth? Det virker fint ind til tv har været slukket to gange. Derfra glemmer enten Remote eller tv at det skal styres via Bluetooth.
Af hvad jeg kan læse så er det også en ir OG Bluetooth Remote, hvilket jeg vel også mere eller mindre kan bekræfte i og med begge dele virker, men ikke forbliver ved med at virke
#329833
Ok, så det er en IR og BT remote.
Det var bare ikke det du skrev i dit første indlæg, der skrev du blot det var en IR remote, så derfor gav det ikke mening at du ville bruge BT på en IR remote.
Hvorfor den glemmer remoten, kan jeg desværre ikke hjælpe med.
#329871
Hvis det er præcis den som du har bestilt, som du linker til - ja, så passer den ikke til dit fjernsyn. LG's fjernbetjeninger ligner hinanden rigtig meget de seneste år - men der er forskel på dem.