Debat af tilbehør og andre hardware-emner, som ikke hører ind under de andre fora

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#327931
Jeg har i en tidligere tråd spurgt til qled og oled, valget faldt på qled, nærmere betegnet samsung the frame. Kommer fra plasma, og kan godt se at billedet er en downgrade, men designet spiller også ind, og er fint tilfreds, alt i alt.

Dog skal jeg have koblet min forstærker til.

Jeg har et par scandyna minipods, de er tilkoblet en onkyo tx sr 606 i stereo, derudover har jeg en scandyna bassstation tilkoblet på optiks kabel. Jeg skal nu have tilkoblet onkyo’en til brug ved lyd-output.

Spørgsmålet jeg håber i kan hjælpe mig med, er så om det skal være hdmi eller optisk kabel? Jeg kan læse mig til at tv’et understøtter eARC? Men jeg må være ærlig og vedkende at det er længe siden jeg har sat mig ind i tilkoblingsmuligheder, hvorfor jeg håber i kan være behjælpelige.

Jeg har testet hdmi tilslutning fra onkyo til tv i dag, og der kommer ikke lyd igennem, så enten er det fordi onkyo’en ikke understøtter lyd gennem hdmi, eller fordi hdmi porten er gået (har udskiftet nogle kondensatorer på den, da den gik død for nogle år siden). Derfor må det blive optisk kabel? Jeg ved ikke om det er bedre eller ringere end hdmi tilslutning? Det er blandede svar man får når man hører folk ad, hænger måske sammen med om det er hdmi 2.0 eller ældre?

Hvis man skulle udskifte onkyoen med noget der kører earc og kan køre stereo+subwoofer, hvad er man så ude i? Den behøves ikke at have andre funktioner end at kunne smide lyd til tv’et, da ps4 og alt andet er koblet direkte til tv’et.

Håber på nogle input!
#328008
Du har ikke brug for hverken HDMI eller eARC, som dit system ser ud i dag, så jeg vil anbefale dig at kigge efter en brugt surroundreceiver (da de har digitale indgange).
For 500 - 1000 kroner kan du få en rigtig fin en af ældre dato, men som fungerer perfekt til dit formål.

Jeg har faktisk en ældre Pioneer (VSX 1015) stående, som ikke har spillet i årevis, men fungerer perfekt.