Debat af tilbehør og andre hardware-emner, som ikke hører ind under de andre fora

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af bromberg
#327190
Jeg har egentlig ikke rigtig haft behovet, så jeg er tvivl om mit tv ikke understøtter eller om jeg kan ændre noget.
Jeg har et oled c8, en Sennheiser Ambeo, ps5, apple tv 4k og shield Pro.

Apple tv er direkte i tv, da c8 fint videresender dts og dd.

Min shield er tilsluttet direkte i ambeo, for hd lyd og nu vil jeg gerne have min ps5 heri også.

Men jeg skal manuelt skifte billedprofil, da “tv”, “shield” kører noget film profil, så vil jeg jo gerne have ps5 til at have “spil” profil.

Jeg mindes mit gamle Panasonic vt30 selv skiftede til
Spiltilstand og det gør mit c8 også når ps5 er tilsluttet her, men bør det ikke kunne lade sig gøre på ambeo?
#327192
Hvis det flettes gennem Ambeo så skal det være denne enhed, som skifter. Enten ved at understøtte ALLM (sammen med Xbox) eller ved at reagere på Sonys egenudviklede pendant til ALLM (i PS4 og PS5). Mig bekendt er der ingen soundbarer, som tager Sonys variant i brug.

At sætte PS5 direkte i LG C8 er heller ikke rigtig en løsning, da C8 ikke har eARC til surroundlyden fra PS5.
Af bromberg
#327196
Rasmus Larsen skrev: 16. feb 2021, 10:46 Hvis det flettes gennem Ambeo så skal det være denne enhed, som skifter. Enten ved at understøtte ALLM (sammen med Xbox) eller ved at reagere på Sonys egenudviklede pendant til ALLM (i PS4 og PS5). Mig bekendt er der ingen soundbarer, som tager Sonys variant i brug.

At sætte PS5 direkte i LG C8 er heller ikke rigtig en løsning, da C8 ikke har eARC til surroundlyden fra PS5.

Ok og øv:). Men sætter jeg ps5 i tv, får jeg trods alt stadig surround, det kan c8 jo godt videre sende, bare ikke i hd.