Debat af tilbehør og andre hardware-emner, som ikke hører ind under de andre fora

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#326393
Det her er godt nok ubehagelig læsning om internet-opkoblede kameraer.

A Home Security Tech Hacked Into Cameras To Watch People Undressing And Having Sex, Prosecutors Say

Det er foregået over 4 år og blev opdaget ved en tilfældighed.

Firmaet bag forsøgte dernæst at holde det hemmeligt:

"In the three lawsuits, the customers also alleged ADT tried to obtain confidentiality agreements when notifying them of the security breach. In one instance, a customer said she was offered $2,500, as well as credit for monitoring services and upgraded equipment. When she refused, she alleged the company increased their offer to $50,000."
#326396
Hvis vi ser bort fra den ekstreme overtrædelse af folks ret til privatliv, så er det vildeste næsten, at firmaet har forsøgt at holde det hemmeligt. Det er desværre nok ikke første gang, at en medarbejder misbruger sit ansvar, men det er vel ideen, at firmaet så skal opsige den pågældende medarbejder. Ikke prøve at gemme sagen under gulvtæppet.

Af samme grund holder vi kameraerne udenfor. Just in case.
#326398
Jeg er da ikke overrasket. Mit vagtselskab (privat beboelse) vil gerne installere kamera, men det får de ikke lov til. Uden at have læst betingelserne gætter jeg på, der er en klausul om, at kameraerne afprøves fra tid til anden. Og en nattevagt på en kontrolcentral kan sikkert godt være kedelig...
--
Jeg ved ikke, hvor mange indvendige kameraer, der er i min bil, men jeg tror ikke, der sidder en person i Tyskland og undersøger, om jeg piller mig i næsen, så det er OK.
#326419
Så snart noget er koblet til Internettet, er det vel åbent - hvis ham/hende der vil se med, er dygtig nok?

Uden det skal lyde paranoidt :-)

Jeg har fx backup på en ekstern harddisk, som lægger på en anden adresse - det var lettere at koble en NAS på, men får jeg "besøg" af en hacker der krypterer mine billeder (som er det eneste af reel værdi på min pc), kan jeg starte forfra vha. harddisken
#326450
Netop Smart TV er også slemme. Jeg tror ikke mange er klar over, hvad ACR (Automatic Content Recognition) kan. Uanset om man streamer eller ser feriebilleder på sin TV-skærm, så analyseres og klassificeres indholdet til dataindsamling om brugerne, ifølge flere rapporter. Der er snak om, at Netflix (og måske andre) i deres vilkår er undtaget fra ACR-analyse, men ellers er det udbredt praksis.

Bruger man en ekstern boks til al sin streaming, så er man ikke nødvendigvis sikker heller, så længe Smart TV'et stadig er tilkoblet nettet. ACR kigger på billedet på skærmen i stedet for metadata i signalet osv.
#326482
problemet er at folk siger 'ja' til freaking a-l-t i forvejen ('ja' til adgang til ens kontakter, billeder, samtaler, hvor de befinder sig etc., etc. - folk giver tilladelser til ALT og så tror de at 'nå, ja...det betyder jo ikke noget...det er jo anonymt' - tror de...) - og gør man ikke det så får man ikke lov til at bruger hvad det nu skulle være.

det er to KÆMPE problemer som ingen af de folkevalgte gider at bruge tid på (det er så 3. KÆMPE problem).

undskyldninger og (bort)forklaringer som: 'det er derfor det er 'gratis' og det er deres produkt og deres regler' burde høre til kategorien 'en by i Rusland' men...i sidste ende så er det vores egen skyld at vi bliver ved med at blind tillade og finde os i alt...