Debat af tilbehør og andre hardware-emner, som ikke hører ind under de andre fora

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#326255
Hejsa derude..

Er der nogen som kan hjælpe mig til valg af projektor til mit 9m2 værelse - Jeg synes virkeligt at det er svært at finde ud af. Jeg vil rigtig gerne købe brugt, altså projektor og lærred. Budget 4 eller 5 tusind.
Den skal primært bruges til at se sport (fodbold) gennem web tv og spille ps4, så kan der godt snige sig en film eller to ind også :)
Nogen der har noget liggende eller kan anbefale noget godt, så vil jeg blive super glad hvis nogen gad og hjælpe mig.

Mvh
Henrik
#326257
De 9m² er ikke så afgørende, det er mere vigtigt at vide, hvor bredt dit billede skal være, og hvor langt din projektor kan placeres fra lærredet.

Du kan benytte denne calculator, så kan du altid tjekke, om den passer ind i dit setup:

https://www.projectorcentral.com/projec ... or-pro.cfm

"ST" i modelbetegnelsen står for ""Short throw", som du måske vil finde nødvendigt, alt efter hvor langt tilbage i lokalet, du kan placere projektoren.
En model som BenQ 1070 er en god model at kigge nærmere på, da den leverer et relativt stort billede på kort afstand, samtidig med den ikke er så stor.
Den leverer et rigtigt fornuftigt billede, og jeg vil tro, der ret ofte er nogle at finde på brugtmarkedet, hvis det er det, du er ude efter.

Lærred kan du måske også finde brugt, men ellers skal du bl.a. tage stilling til hvilket format, du ønsker.
Det er også vigtigt at vide, om du skal bruge væggen til andet, ellers er et fastramme-lærred klart at foretrække.

Hvis du ikke kommer til at sidde mere end omkring 3 meter fra billedet, ville jeg nok i stedet kigge på et stort TV i stedet, da du her er fri for at tænke på pærer, mørkelægge, og du har mulighed for at køre med HDR, selvom der selvfølgelig er noget særligt ved at se film på et lærred...
#326262
Tusind tak for et uddybende svar!
Jeg kommer desværre ikke til at sidde længere væk end 3 meter.. Synes bare rummet vil blive anderledes med en projektor fremfor et TV. Den BenQ du referere til kunne bestemt være en mulighed.
Jeg formoder, at du er ret skrap inde for dette felt. Vil du kunne lave en hurtig søgning og kunne vurdere om der er noget på det brugte marked som kunne være relevant for mig?
Som sagt er mine krav ikke kæmpe store, men støjsvag, skal kunne køre PS4 fifa, samt det film med god kvalitet.. Er der andre projektorer du tænker?