Debat af tilbehør og andre hardware-emner, som ikke hører ind under de andre fora

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Gentleman Finn
#326075
Efter at Eniig og SE er lagt sammen og er blevet til Norlys (med opsigelse af Waoo kunder efterflg.), er der mange af os (ca. 100.000 kunder), der er blevet tvunget til at vælge en anden leverandør af fibernet her i januar.

Personligt valgte jeg Fibia/Waoo - og det har på alle måder været en elendig oplevelse. Nu foreløbigt på 4. døgn uden internet. Det er "fantastisk" i en tid med hjemmearbejde og skolebørn, der er hjemsendt.

De sidste par dage har Waoo/Fibia på bl.a. deres Facebook-sider "informeret" deres kunder om, at der er problemer, at de er løst, at de ikke er løst alligevel, at man skal genstarte udstyr osv. osv. osv....altså med andre ord: værdiløse udmeldinger. Problemer fortsætter og de tager til.

Er der andre herinde, der har samme problemer ifbm skiftet fra Norlys?
Brugeravatar
Af Sjac
#326081
Jeg har også fået waoo Fibia , og de har sendt mig noget udstyr ( Deres Router og wifi bokse ) Men jeg kører stadig på det gamle fra Waoo , og har ingen problemer.Jeg kører med en 500/500 mbit linie.
Af Niels E
#326083
Vi har også haft en ret ustabil forbindelse her i forbindelse med opstart. Jeg giver det måneden ud og håber det forbedrer sig.
Største gene i forbindelse med skiftet har dog været, at vi har endnu en boks stående nu. Så det nu er: den gamle fiberboks (som HAR router funktion) --> Fibia router --> egen router.
#326085
Jeg fandt ud af her, at jeg kunne koble Fibia routeren fra - og så bruge min egen Asus RT-AC66U. Det har dog ikke løst problemerne 100%...men stadig...vil til enhver tid helst køre uden eksternt udstyr.
Af Niels E
#326088
Gentleman Finn skrev: 17. jan 2021, 20:02 Jeg fandt ud af her, at jeg kunne koble Fibia routeren fra - og så bruge min egen Asus RT-AC66U. Det har dog ikke løst problemerne 100%...men stadig...vil til enhver tid helst køre uden eksternt udstyr.
Så du kører direkte fra fiberboks til egen router? Det fik jeg ellers forklaret var umuligt, men skal da indrømme, jeg ikke har forsøgt...
Brugeravatar
Af Huleboer
#326100
Niels E skrev: 17. jan 2021, 22:15
Gentleman Finn skrev: 17. jan 2021, 20:02 Jeg fandt ud af her, at jeg kunne koble Fibia routeren fra - og så bruge min egen Asus RT-AC66U. Det har dog ikke løst problemerne 100%...men stadig...vil til enhver tid helst køre uden eksternt udstyr.
Så du kører direkte fra fiberboks til egen router? Det fik jeg ellers forklaret var umuligt, men skal da indrømme, jeg ikke har forsøgt...
Jeg tror det har noget med Eniig at gøre.
Før i tiden havde jeg Waoo fra Fibia og jeg havde nogle udfordringer med online spil og ønskede derfor større kontrol over routeren. Det kunne Fibia ikke give mig, men de kunne deaktivere router funktionerne så jeg kunne bruge min egen. Det blev løsningen for mig.

Jeg har dog en kammerat som har Waoo fra Eniig og han kunne ikke få lov til at lave samme øvelse. Argumentet fra Eniig var at de i så fald ikke ville kunne hjælpe med at fejlsøge hvis man skulle få problemer.

Så det er nok mere et valg fra udbyderen end det er en teknisk begrænsning.

Jeg har i dag Stofa (via COAX) fordi den aftale min udlejer havde med Fibia blev opsagt, og Fibia ikke udviste nogen form for interesse i at beholde mig som kunde.

PS: For at jeg kunne bruge min egen router krævede det at Fibia ændrede et eller andet. Det virkede ikke blot at smide kablet over i den.