Debat af tilbehør og andre hardware-emner, som ikke hører ind under de andre fora

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#323600
Som overskriften siger så er jeg rødglødende af frustration over den behandling jeg har fået . Over 2 måneder har jeg ventet på at få mit fjernsyn leveret efter ombytning ! For en time siden bliver jeg kontaktet for 4 gang om at de ikke kan levere et Sony tv ( Som alle andre butikker har på lager i Danmark lige pt ) Så det er 4 gang jeg har taget fri fra job for at sidde hjemme og vente på levering imellem 8-13 .
Jeg har alt korrespondance på mail / sms .
Altid har talt godt om Elgiganten !! Men over 2 måneder uden Tv .. og man bliver fyldt med den ene vrøvle historie efter den anden ja så kører man sku træt

Mvh michael
#323604
Peter D selvfølgelig har det intet med mærket at gøre. Jeg holder fast i at de skal levere det tv !! og håber at omtale fremmer forståelsen 😠 Det er bare trist at man skal tage det i brug som sidste udvej. Et eller andet sted så burde de da have strammet op ( bare lidt) efter deres flotte optræden i kontant hos DR
#323614
Dengang jeg skulle købe mit Sony TV, forsøgte ekspedienten at overtale mig til at købe et Samsung.
Det gik jeg ikke med til, og idet de ikke havde det jeg gerne ville have, endte jeg i Power og købte det.

En anden gang hvor jeg skulle hjælpe en bekendt med at vælge et TV hos Elgiganten, prøvede sælgeren at få os til at vælge Samsung...vi tog dog hjem med et OLED fra LG.
#323651
De har ikke styr på noget, jeg bestilte tv til afhentning, det de kalder for click and collect, får mail med beskeden "klar til afhentning", i vareudleveringen kan de så se at der er et tv tilbage på lager, men de kan ikke udlevere det, fordi der er opstået en fejl i systemet og det er slet ikke min ordre.

Jeg bliver bedt om at tage ind i butikken og snakke med en sælger, "og så finder vi en god løsning på det".

I butikken prøver de så at sælge en samsung crystal led et eller andet som havde en nyskabende teknologi, som gjorde at det var bedre end andre tv på bevægelser selvom det kun var 50hz, uden nogen form for rabat, men jeg kunne få noget skærmrens med helt gratis.

Gæt hvem der forlod stedet uden tv den dag.
#323664
Jeg får den enes søforklaring efter den anden af de unge studerende som passer telefonen hos Elgiganten ( man får helt ondt af dem) en af historierne går på at de ikke Kan sælge sony skærme pga corona ? De har ikke været på lager eller i butik i lange tider.. Jow lige 55 tommer pt. men jeg ved vindues fabrikker har lang levering tid på grund af mangel på alu rammer ? ( måske tager jeg fejl men er der ikke alu i rammen på et fjernsyn ) Evt Torben /rasmus kunne undersøge om det noget på sig? Elgiganten har heller ikke sat en eneste Sony skærm ned til Black friday (2020 modeller) har det noget på sig så skal Elgiganten selvfølgelig nok sørge for at få kompensation af Sony for problemer med levering.. Men de er fløjtende ligeglade med kunderne :(

Mvh Michael
#323665
Det er desværre ikke overraskende og noget som DR viste for kort tid siden i DR Kontant:
https://www.dr.dk/drtv/episode/kontant_ ... ris_219648

Selv teksten fokuserer på klik & hent er der også et par kunder, som prøvede at købe nogle varer som skulle skaffes hjem - blandt andet en del hvidevarer til et nyt køkken.

De ansatte i Elgiganten siger hvad som helst for at få historien til at passe. Det er også alment kendt at de bliver belønnet for at sælge visse varer frem for andre - og det er ofte Samsung som giver ekstra i lønningsposen (har hørt sælgere i Elgiganten forklare at QLED er bedre end OLED selvom det er faktuelt forkert).
#323674
Det handler jo ikke om, at det specifikt er de to. Alle der vil betale kan få sådan en aftale. Du har bare set dig sur på koreanerne, så nu ser du spøgelser overalt.

Tag en tur i supermarkedet og bliv forarget over hvordan Toms har købt sig til en prominent plads lige foran kasserne i stedet. Det her er praksis OVERALT. Hvis du har penge, så kan du få en plads i guldstolen, og det gælder både i butikken og tilbudsavisen - som også er finansieret af producenterne.
#323676
mortenstryhn skrev: 3. dec 2020, 16:00 (har hørt sælgere i Elgiganten forklare at QLED er bedre end OLED selvom det er faktuelt forkert).
Gør de også i Power. Sælgeren i Power i Sønderborg prøvede tilbage i 2018 at bilde mig at Samsung's topmodel havde bedre sort end Oled. Jeg sagde til ham at det umuligt, men han insisterede på at han selv havde set det, med 2 fjernsyn ved siden af hinanden.

Jeg købte et Sony A1 65" 8-)