Debat af tilbehør og andre hardware-emner, som ikke hører ind under de andre fora

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af allo
#321467
hvordan kan I sammenligne BF tilbud med prisgaranti???
ingen forretning vil pricematch noget som blev købt jeg ved ikke hvornår (indenfor de 30-50 dage før BF) med et decideret BF tilbud, come on :-) !
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#321470
Det er nok en gråzone i år, hvis det bliver til “Black week” i stedet, men hvis varerne annonceres som køtilbud (hvad enten det er en digital eller analog kø), så er der næppe nogen der vil prismatche, hvilket plejer at være et fast forbehold i den slags ordninger.
Af Dansemusen
#321484
Mon ikke der bliver rigeligt med Black Friday tilbud på nettet, selvom der forventeligt bliver færre gode tilbud i de fysiske butikker.
Corona eller ej, så er BF simpelthen for stor en dag for de fleste forretninger til at de kan lade den forbipassere.
#321492
allo skrev: 2. nov 2020, 21:56 hvordan kan I sammenligne BF tilbud med prisgaranti???
ingen forretning vil pricematch noget som blev købt jeg ved ikke hvornår (indenfor de 30-50 dage før BF) med et decideret BF tilbud, come on :-) !

Ja jeg kan sammenligne det, fordi direkte adspurgt en sælger i Power, om de ville prismatche et CX på Black Friday, var svaret “ja”

Hvorfor skulle de ikke gøre det, de risikere jo ellers at man bare leverer et brugt tv retur, og køber det nye til den nye pris. Det er man jo i sin helt gode ret til, men det er jo ikke i forhandlerens interessere
Brugeravatar
Af bbplayer
#321498
Martin Sjøstrand skrev: 3. nov 2020, 12:04
allo skrev: 2. nov 2020, 21:56 hvordan kan I sammenligne BF tilbud med prisgaranti???
ingen forretning vil pricematch noget som blev købt jeg ved ikke hvornår (indenfor de 30-50 dage før BF) med et decideret BF tilbud, come on :-) !

Ja jeg kan sammenligne det, fordi direkte adspurgt en sælger i Power, om de ville prismatche et CX på Black Friday, var svaret “ja”

Hvorfor skulle de ikke gøre det, de risikere jo ellers at man bare leverer et brugt tv retur, og køber det nye til den nye pris. Det er man jo i sin helt gode ret til, men det er jo ikke i forhandlerens interessere
- Power prismatcher kun med udvalgte forhandlere, de henviser til listen på nettet hvem de prismatcher imod.
- Power/Elgiganten tager ikke tv retur , hvis det er 31-50 dage gammelt, det må være en fejl fortolkning.
- Brugeren som har købt CX hos en B&O forhandler har nok ikke 30 dages prisgaranti / returret, så hvordan skal dette tv komme retur og penge bruges hos power/elgiganten? (Edit: Kan se b&O tilbyder 30 dages returret online), så skal det være købt online, og med de 3000kr i rabat lyder det som butikskøb.
#321502
Power prismatcher jo dem der ser ud til at være relevante, rent prismæssigt på en kommende BF.

Jeg snakker ikke om 31-50 dages prismatch, jeg snakker om prismatch frem til BF, og det er inden for de 30 dage, hvor der er returret
bbplayer skrev: 3. nov 2020, 13:29
Martin Sjøstrand skrev: 3. nov 2020, 12:04
allo skrev: 2. nov 2020, 21:56 hvordan kan I sammenligne BF tilbud med prisgaranti???
ingen forretning vil pricematch noget som blev købt jeg ved ikke hvornår (indenfor de 30-50 dage før BF) med et decideret BF tilbud, come on :-) !

Ja jeg kan sammenligne det, fordi direkte adspurgt en sælger i Power, om de ville prismatche et CX på Black Friday, var svaret “ja”

Hvorfor skulle de ikke gøre det, de risikere jo ellers at man bare leverer et brugt tv retur, og køber det nye til den nye pris. Det er man jo i sin helt gode ret til, men det er jo ikke i forhandlerens interessere
- Power prismatcher kun med udvalgte forhandlere, de henviser til listen på nettet hvem de prismatcher imod.
- Power/Elgiganten tager ikke tv retur , hvis det er 31-50 dage gammelt, det må være en fejl fortolkning.
- Brugeren som har købt CX hos en B&O forhandler har nok ikke 30 dages prisgaranti / returret, så hvordan skal dette tv komme retur og penge bruges hos power/elgiganten? (Edit: Kan se b&O tilbyder 30 dages returret online), så skal det være købt online, og med de 3000kr i rabat lyder det som butikskøb.
Af Kenneth
#321531
bbplayer skrev: 3. nov 2020, 13:29
Martin Sjøstrand skrev: 3. nov 2020, 12:04
allo skrev: 2. nov 2020, 21:56 hvordan kan I sammenligne BF tilbud med prisgaranti???
ingen forretning vil pricematch noget som blev købt jeg ved ikke hvornår (indenfor de 30-50 dage før BF) med et decideret BF tilbud, come on :-) !

Ja jeg kan sammenligne det, fordi direkte adspurgt en sælger i Power, om de ville prismatche et CX på Black Friday, var svaret “ja”

Hvorfor skulle de ikke gøre det, de risikere jo ellers at man bare leverer et brugt tv retur, og køber det nye til den nye pris. Det er man jo i sin helt gode ret til, men det er jo ikke i forhandlerens interessere
- Power prismatcher kun med udvalgte forhandlere, de henviser til listen på nettet hvem de prismatcher imod.
- Power/Elgiganten tager ikke tv retur , hvis det er 31-50 dage gammelt, det må være en fejl fortolkning.
- Brugeren som har købt CX hos en B&O forhandler har nok ikke 30 dages prisgaranti / returret, så hvordan skal dette tv komme retur og penge bruges hos power/elgiganten? (Edit: Kan se b&O tilbyder 30 dages returret online), så skal det være købt online, og med de 3000kr i rabat lyder det som butikskøb.
Hvis du er medlem i Elgigantens kundeklub så har du 50 dages returret - hvis de hellere vil have et fx 45 dage gammelt tv retur og man så køber et nyt på tilbud så er det naturligvis op til dem - men jeg vil gætte på at de prismatcher ;)
Brugeravatar
Af bbplayer
#321533
Martin Sjøstrand skrev: 3. nov 2020, 14:30 Power prismatcher jo dem der ser ud til at være relevante, rent prismæssigt på en kommende BF.

Jeg snakker ikke om 31-50 dages prismatch, jeg snakker om prismatch frem til BF, og det er inden for de 30 dage, hvor der er returret
bbplayer skrev: 3. nov 2020, 13:29
Martin Sjøstrand skrev: 3. nov 2020, 12:04

Ja jeg kan sammenligne det, fordi direkte adspurgt en sælger i Power, om de ville prismatche et CX på Black Friday, var svaret “ja”

Hvorfor skulle de ikke gøre det, de risikere jo ellers at man bare leverer et brugt tv retur, og køber det nye til den nye pris. Det er man jo i sin helt gode ret til, men det er jo ikke i forhandlerens interessere
- Power prismatcher kun med udvalgte forhandlere, de henviser til listen på nettet hvem de prismatcher imod.
- Power/Elgiganten tager ikke tv retur , hvis det er 31-50 dage gammelt, det må være en fejl fortolkning.
- Brugeren som har købt CX hos en B&O forhandler har nok ikke 30 dages prisgaranti / returret, så hvordan skal dette tv komme retur og penge bruges hos power/elgiganten? (Edit: Kan se b&O tilbyder 30 dages returret online), så skal det være købt online, og med de 3000kr i rabat lyder det som butikskøb.
Jeg kan ikke finde power's prismatch kundeliste, dog har elgiganten lagt en online, og her er B&O ikke på.
Mon Power har B&O på prismatch liste, hvis de vil altså.

Og så svarede du oprindelig på et indlæg hvor 30-50 dage før BF var nævnt, og da 30 dages returret gives hos B&O online, og power, så blev pointen 31-50 dage herfra.
Og så kan ejeren af en CX ikke prismatche, når der er ydet rabat som ikke står som salgspris, det gør ingen forhandlere.
Af Kenneth
#321539
Ok, så misforstod jeg det da du skrev

"- Power/Elgiganten tager ikke tv retur , hvis det er 31-50 dage gammelt, det må være en fejl fortolkning."

Men det der egentlig var det vigtigste er at mon ikke de vælger at prismatche hvis alternativet er at man afleverer et stykke udstyr retur der er op til 50 dage gammelt?
Brugeravatar
Af bbplayer
#321544
Kenneth skrev: 4. nov 2020, 15:13 Men det der egentlig var det vigtigste er at mon ikke de vælger at prismatche hvis alternativet er at man afleverer et stykke udstyr retur der er op til 50 dage gammelt?
Du kan ikke aflevere en skærm tilbage som er 50 dage gammel, så det løser sig hurtigt for flere forhandlere.
edit: Hov, vidste ikke elgiganten gjorde det men det handler vist om B&O?

Var pointen ikke om ejeren af en CX kunne komme ud for at hans skærm var for dyr, og den kunne blive billigere i BF ugen, som vi kalder den nu.? Så kan man da ikke gå tilbage til B&O 40 dag senere og sige man vil aflevere den, eller have prismatch efter et power tilbud?

Jeg kan forstå en CX købt i power, der kan man og de må ikke nægte udover slitage efter 29 dage, hvis du ikke kan levere original kassse, har ridser i lakken og tydelig brug af skærm :)
Anyways, der kan det nok ske.
Af Supergris
#321569
Hvis I læser mit indlæg igen, så forstår I det måske bedre.
Jeg vil give jer ret i, det lyder åndssvagt, men ikke desto mindre, er der tale om facts!

Jeg skriver tydeligt, der gælder forskellige regler for forskellige butikker, hvor de store kæder yder FULD returret med enkelte forbehold, så prismatch eller ej, så kan man altid (med mindre der er tale om et af forbeholdene) få sine penge retur indenfor den periode, de skilter med!

https://www.elgiganten.dk/cms/kundeserv ... -returret/

Elgiganten tilbyder 50 dages returret, hvis du melder dig ind i deres kundeklub, som er ganske gratis, så der er på ingen måde tale om en fejlfortolkning (bortset fra din side!)

https://www.elgiganten.dk/catalog/kundeklub/kundeklub

Hvis man oplyser sælgeren om dette, vil de højst sandsynligt udbetale prisdifferencen, da de ellers vil stå med en demovare, og køberen blot køber samme vare, men til en lavere pris.
Der er udelukkende tale om at følge deres egne regler, så intet hokus pokus eller fejlfortolkning i det, blot lidt sund fornuft...

Essencen er, man ikke behøver vente på BF, hvis der er en vare, man brænder efter at købe, men blot venter for at se, om den bliver billigere i forbindelse med BF eller ej, da man altid ( undtaget forbeholdene) kan benytte sig af returretten, levere varen tilbage og få sine penge retur, eller i stedet få udbetalt en evt. prisdifference; så er der en vare, man er sikker på, man vil eje, så er der ingen grund til at vente, med mindre der er specielle forhold, der er gældende, som f.eks. småbørn, som kan risikere at ødelægge varen indenfor perioden, så returretten ikke længere gælder...