Debat af tilbehør og andre hardware-emner, som ikke hører ind under de andre fora

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af M.Beier
#319473
Ohøj panel!
Jeg har for nyligt købt et Samsung 82" Q70R efter anbefaling herinde, og det er jeg lykkelig for!

Mit gl. TV, LG 65UF772V stod af for et par uger siden... Jeg bestilte på ebay en ny strømforsyning, denne er nu udskiftet, desværre uden held...
Når at jeg tænder for TV'et blinker dioden 4 gange og der kommer intet billede - det er svært for mig at sige om der kommer lyd, da det har været slået fra, fra dag1...

Hvad kan ellers brænde af? Selve panelet? En processor?
Tænker om jeg kan/bør give det mere energi i håb om at der kan komme et TV til soveværelset fra det 'pensionerede lig'

.. Håber at ANDET er rette sektion for denne slags spørgsmål, ellers venligst giv mig et vink med en vognstang.
Af HrJensen1
#319475
Alt undtaget netledningen kan gå i stykker på et fjernsyn...

Men godt at se at "det er bare lytterne i strømforsyningen" langt fra altid gør sig gældende.

Uanset om det er panel eller main board som er i stykker, så kan det ikke gå at reparere den, da det nemt koster mere end et nyt lavpris tv. Og det nye tv kan mere, og har bedre billede end den der.
Af M.Beier
#319563
Tror at svaret fra forleden er forsvundet :-/

Som udgangspunkt vil jeg give det et forsøg, da planen slet ikke var at have TV i soveværelset - det er udelukkende hvis at den er i overskud og funktionel.

Hvad billede angår er jeg meget glad for IPS, som mig bekendt stadig har bedre farvegengivelse end OLED (sort er ikke en farve*)

Kondensatorene på det gl. print kunne jeg af god grund ikke kontrollere ud over visuel inspektion... Dioderne blev alle målt igennem om de var ensrettet, såvel som modstande målt igennem...
- Kunne godt tænke mig at fikse det gl. hvis at jeg holder mig under 1000 kr...

... Alternativet vil være intet TV i rummet...