Debat af tilbehør og andre hardware-emner, som ikke hører ind under de andre fora

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Brugeravatar
Af moose74
#294570
Er det 4K SDR 50hz eller 60hz ?

Har nu fået det nye premium HDMI sat til og Netflix køre fint.

Men kan stadig ikke få lov at sætte omstillingen på forbedret så bliver skærmen sort på ATV ?

Billede


Under ATV 4K afspilning hvad er jeres fortrukne indstillinger under Billed:

Film tilstand ?
Motionflow ?

Sent from my iPhone using Tapatalk
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#294574
Det har ingen indvirkning på signalet hvad du end stiller de to på. Ellers er der anbefalinger i testen af TVet her på siden.

Kan TVet skifte til HDR hvis du ikke aktiverer “forbedret format”?
Brugeravatar
Af TBC
#294576
karuso skrev:hvorfor skifter mit appletv så til 4.4.4 lig optimal, for bedre billedkvalitet i HDR, ved Netflix bliver
den på 4-2-0
Det kan godt undre. For der burde som den anden Torben skriver ikke været noget som helst videoindhold med andet end 4:2:0 (mhp at spare båndbredde) - Menuer mv kommer dog til at se bedre ud med 4:4:4 og endnu bedre hvis det ligefrem er RGB - Men i forhold til filmmateriale er ATV's chromaopskalering faktisk ret kedelig og tam, så med mindre dit TV ligefrem er dårligere til chromaopskaleringen, hvilket jeg ikke tror det er (alt ender i sidste ende som RGB til TV'ets pixels) så spar båndbredden i kablet og lad dit TV om at tage sig af chromaopskaleringen.

Du skal endelig beholde match funktionerne og lade ATV'et stå i 4K SDR 50 Hz som udgangspunkt for at kunne udnytte korrekt framratebåde til afspillet materiale (på kompatible apps), samt HDR og SDR bedst muligt og for at have det i Danamark bredest dækkende udgangspunkt i apps der ikke er kompatible med match funktionerne.
Brugeravatar
Af moose74
#294646
For lige at vende tilbage til Forbedret tilstand

Så har jeg fået et premium HDMI 2.0

1. Frakoblede ATV 4K
2. Satte tv til forbedret tilstand
3. Satte ATV til igen .... og den går ikke rent igennem mest sort skærm, nogen gange ser man lige ATV menuen 2sek app’ne ser fine ud men det sorte omkring er grynet/sne som når du ser på et dårligt tv signal.


Billede

Sent from my iPhone using Tapatalk
Brugeravatar
Af moose74
#294958
Er der nogen der kan fortælle mig hvorfor jeg ikke kan slå forbedret tilstand til på min XF9005 Sony

Har haft HDMI taget fra i indgang 2 og 3 og aktiveret det. Derefter sat HDMI i igen (premium 2.0)
Men billedet er sort med små glimt af ATV hjemmeskærm, billedet går først rent igennem efter jeg skifter til Standard igen....




Sent from my iPhone using Tapatalk


Sent from my iPhone using Tapatalk
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#294959
Og hvad var billedindstillingerne i ATV sat til? Det samme som du viste på et tidligere billede? 50 Hz SDR 4:2:0 og Match Content?

Kan du evt sætte ATV i 1080p og så derefter slå Forbedret Tilstand til? Det er muligt at ATV selv smider HDR op i Dolby Vision ved 60 Hz når den opdager hvad der sidder i enden af den, så hvis man lige kan få startet den med lavere båndbredde, så kan du måske se om det er fordi den selv vil tvinge indstillingerne over i DV.
Brugeravatar
Af moose74
#294968
En underlig ting skete da jeg prøvede det ... den sprang over på HDMI 3 hvor soundbaren er


Sent from my iPhone using Tapatalk
Brugeravatar
Af moose74
#294970
Setup pt....

ARC HDMI 3 ATV 4K og har nu! mulighed for forbedret tilstand

Sony Optical JBL Soundbar

- alle 3 enheder skal tændes seperat.... men det funker nu



Sent from my iPhone using Tapatalk
Brugeravatar
Af moose74
#295636
Kan det virkelig passe man skal smide 299kr for et Belkin for at lortet virkerBillede...

Har er premium kabel dog kun til 169kr og kørt fint de sidste 3 uger og nu dette Billede og testet var ok da...

Billede

Billede


Sent from my iPhone using Tapatalk