Debat af tilbehør og andre hardware-emner, som ikke hører ind under de andre fora

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af capi
#285401
Jeg skal til at sælge min søns Nintendo switch.

Der er flere spil installeret direkte på harddisken. Ved I om de forsvinder hvis jeg gendanner nintendoen?

Den nye køber skal ikke havde mine dankort oplysninger, men vil selvfølgelig gerne beholde spillene.

Er der en smart måde at gøre det på? :)
Af capi
#285407
Tak for hjælpen. Det må jeg prøve. Ville helst slette alt, så alle mine oplysninger ikke kom videre.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#285414
Men er spillene ikke tilknyttet din personlige konto? Jeg har ikke en Switch, men på en Playstation, så er spillene jo dine og kan ikke spilles af andre med mindre du logger på din konto - eller spillene er købt som fysiske skiver. Så vidt jeg forstår, så er humlen den samme på en Switch: Hvis du har købt spillene online og ikke som fysisk medie, så kan de ikke overføres til en anden konto.
Af Globulus
#285416
Der er en diskussion om det her - og sikkert mange andre steder:
https://www.reddit.com/r/NintendoSwitch ... mes_on_it/

Kort og godt handler det om at overdrage kontoen til køberen som så ændrer på email-adresse og password, men det sikrer stadig ikke køberen helt.

Udgangspunktet er vist, at spil købt digitalt ikke har nogen gensalgsværdi og man blot må håbe, at den oprindelige køber har fået fuld valuta for pengene og ikke regner med at skulle hente nogle af dem hjem igen.