Debat af tilbehør og andre hardware-emner, som ikke hører ind under de andre fora

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#289454
Jeg lovede en opdatering på situationen i denne uge. I har nok lagt mærke til, at der ikke har været spam de seneste dage.

Vi har knyttet forummet op på Akismet, der er en tjeneste, som scanner nye indlæg. Herudover har vi manuelt - indtil vi sikrer os, at problemet er løst - sat et filter på, så vi godkender første indlæg fra en nyoprettet bruger. Når dette indlæg er godkendt kan man skrive frit fremover. Der er heller ikke anti-spam tjek, når man som bruger når over en vis grænse af indlæg. Målet er naturligvis, at forummet skal være så frit som muligt, men det er en balancegang, når der samtidig findes spammere i alle kroge af internettet.

Det har været en hård nød at knække, men jeg tror, at vi er ved at være i mål. I takt med at vi har implementeret forskellige løsninger - som jeg ikke har beskrevet her - er spam blevet optrappet. Der er blevet sendt rigtig, rigtig mange spamforsøg mod vores forum. Helt vanvittige mængder ressourcer, der går spildt på sådan noget pjat.