Debat af tilbehør og andre hardware-emner, som ikke hører ind under de andre fora

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Erdmann
#282221
Hej.
Jeg har et problem. Jeg har en projektor BenQ TK800, som er sat til Apple TV 4K igennem min surround receiver Onkyo TX-NR 1009, men jeg kan ikke få lov til at vælge 4K på Apple TV. Kablet imellem projektor og receiver er et HDMI 2.0 König 15m og imellem receiver og Apple TV er et 2M HDMI 2.0. Hvis jeg trækker kablet direkte imellem projektor og Apple TV, får jeg slet ikke noget billede ;;)
Nogen der har input til hvad der er galt, eller hvad jeg kan prøve?
Brugeravatar
Af bbplayer
#282223
Den receiver er da ikke 4K / HDMI 2.0 kompatibel? Så mon ikke din ATV afviser at køre 4K i 30/60fps , når du ikke har den rette protokol på plads i receiver. At den kan skalere til 4K via protokol 1.4 er ikke helt det samme som ATV's 4K support.

Og måske mener ATV at HDMI 2.0 er minimums krav, det kan jeg ikke sige.

Jeg har selv en NR709, den klarer ikke UHD signaler fra blu-ray, så der fører jeg kun audio over til receiver.

Lidt fra manual i 2011:
HDMI™ Support for 3D Video and Audio
Return Channel
The eight HDMI inputs on the TX-NR1009 let you
connect multiple high-def sources, such as a Blu-ray player,
a gaming console, and a cable/satellite tuner. These are
complemented by two HDMI outputs that let you send
a pristine signal simultaneously to a pair of compatible
high-resolution displays. The HDMI implementation on
this receiver supports both 3D video and an Audio Return
Channel, along with numerous high-resolution formats.
Af Erdmann
#282237
Det var også min umiddelbare konklusion, men det der også undrer mig er at kører jeg udenom receiveren og direkte fra Apple TV til projektoren er der slet ikke noget billede.
Brugeravatar
Af bbplayer
#282242
Hvad med denne?

HDMI Bandwidth. This projector has two HDMI ports. The first is HDMI 2.0 / HDCP 2.2 compliant with a bandwidth of 18 Gbps. The second is a standard HDMI port with bandwidth of 10.2 Gbps.

Det lyder som du måske bruger den dårligere HDMI indgang?
Af Erdmann
#282243
Uanset hvilken opløsning jeg vælger kommer der ikke billede ved direkte forbindelse imellem de 2.
Jeg er opmærksom på at der er 2 hdmi porte på projektoren, og benytter den med 2.0.
Brugeravatar
Af bbplayer
#282245
Nu da ATV er så lille og ikke tung, har du et mindre HDMI kabel som du lige kan prøve, måske kun de 50cm eller 1 meter? Det kan jo være dine kabler fejler, det sker jo.

Når du vælger MENU på din Onkyo, som jeg kender, så kommer der billede på mit TV, når det stik sidder i min ARC port, så tænker jeg får du denne menu frem som din Onkyo normalt ville vise, også selvom ATV slet ikke sidder til?