Debat af tilbehør og andre hardware-emner, som ikke hører ind under de andre fora

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#279608
Har lige hængt nyt tv op i alrummet (Samsung frame). Der er en del af kanalerne fra yousee den ikke vil vise. Er det pga dårligt signal fra antennestik eller andre der har forslag?

Tv’et i stuen med yousee box viser alle kanaler.

Kanaler der ikke virker:
Zulu
Kanal 6
Charli
News
3 plus
3 puls
Kanal 4
9



Sent from my iPhone using Tapatalk
#279613
Har du Vælg-Selv pakke (eller hvad det nu hedder) eller fuld pakke?
Ved Vælg-Selv skal du have et kort i TV'et, mener jeg, for at kunne se nogle af kanalerne.

Eller tager jeg fejl?
#279614
Prøv at tjekke om frekvens, symbolrate, og netværks-id står korrekt i TVet, og lav derefter en ny kanalsøgning. Evt. kan du prøve at sætte boksen til bagefter, hvis ikke førstnævnte hjælper. Det er iøvrigt at god ide at oplyse om hvilken pakke du har ?? Nogle kanaler kræver nemlig en boks+kort.
Senest rettet af henrik.yde 30. sep 2018, 22:29, rettet i alt 1 gang.
#279616
Hvis det er et nyere TV er der plads til en kortlæser, her er iøvrigt de nødvendige data for korrekt søgning på TVet:

Netværks-id 100
Frekvens 450000 kHz
Symbolrate 6875
Modulation 64
#279624
MontørThomas skrev:Er det fordi du har de ekstra kanaler skal netværksid´et være 111 og ikke 100

Netværks-id 111
Frekvens 450000 kHz
Symbolrate 6875
Modulation 64
Efter jeg har skiftet til ovenstående, så skriver den på de nævnte kanaler:

CI+ modul eller smart card er ikke fundet. Tjek, om det er isat korrekt.


Sent from my iPhone using Tapatalk
#279634
Jeg mener at huske at samsung tv, har en ekstra adapter med i kassen til CI-slottet, i plastik, som skal sættes på tv for at man også kan få sit CA-modul sat ind i tv't. og så kan man til sidst jo sætte kort i.
måske var det bare på ældre modeller.