Debat af tilbehør og andre hardware-emner, som ikke hører ind under de andre fora

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#278094
Hej alle.

Jeg har nogle .mov og .m2ts filer jeg vil have lavet om til noget andet som plex kan finde ud af.

Men jeg vil ikke røre ved hverken lyd eller billede.

Hvordan gør jeg det nemmest?

Mange tak.
/Daniel
#278097
Hvis du ikke vil komprimere, så er Handbrake ikke det du skal bruge. M2TS er et ukomprimeret format, så der bør du nok bruge MakeMKV i stedet. MOV har jeg ikke prøvet at konvertere, men det er vel komprimeret i forvejen?
#278144
Skal det være plex?
Du nævner OSMC som vist bygger på Kodi i et direkte OS led
Bruger selv Kodi til at afspille UHD m2ts fra fx iso images files..
a' la ukomprimeret UHD bluray filer og her er der ingen ko på isen.

men der er jo et hav af variabler for hvad og hvordan, så lidt svært at relatere til hvad i praksis som ikke virker for dig og under hvilke forhold...
#278146
Hej DaneLaw.

Tak for svar.

Sorry men

1: Min far har nogle .mov filer som OSMC ikke vil afspille
2: Jeg har nogle m2ts filer som plex ikke vil afspille. Jeg vil gerne fortsætte med plex :)

/Daniel
#278177
Vil tro du skal demuxe m2ts først (med tsmuxer fx), så kan du muxe igen til mkv med makemkv.

Men hvis plex eller Kodi derivater ikke vil afspille indholdet, er der nok nærmere et problem, hvor du ikke kommer uden om re-encode. Unsupported level fx på den eksisterende billed stream.

Svært rigtig at hjælpe uden at kende alle detaljer på kildematerialet.

Mov er noget lårt, undgår det som pesten, så ved ikke om det overhovedet er muligt uden re-encode.