Debat af tilbehør og andre hardware-emner, som ikke hører ind under de andre fora

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af NicolaiAllerup
#276429
Hej alle i kloge hoveder ?
Jeg har fundet mange tråde om dette emne dog uden at finde en løsning.
Problemet er når jeg streamer film fra min PC til mit fjernsyn via et HDMI kabel.
Der var tidligere aldrig nogen problemer. Jeg startede filmen på min PC. Skiftede til HDMI på fjernsynet og så skulle jeg vælge TV'et som lydudgang på PC'en. så slukkede jer for PC skærmen at kunne se filmen på fjernsynet uden nogen form for udfald.
Nu er der gået et par måneder hvor jeg ikke har gjort brug af det, men nu er der pludselig udfald hvert 4.-5. minut. Selv når PC'en er slukket.
jeg testede det i går med en film og der var udfald på både Lyd og billede (sort skærm) i et par 2 sekunder for hvert 4:48-4:52 min. Da filmen var færdig slukkede jer fra PC'en og skiftede til en anden HDMI kanal for at se alm. TV. PC'en skulle lige opdatere inden den slukkede og selv under opdateringen hvor der er udfald på fjernsynet. Efter at PC'en var slukket var der stadig udfald på fjernsynet med samme tidsinterval. Først da jeg tog strømmen fra PC ophørte udfaldene.
Her til morgen tændte jeg igen for strømmen til PC dog uden at starte den og udfaldene blev genoptaget på fjernsynet nu for hvert 4:28-4:35 min.
Fjernsynet er en lidt ældre Samsung HD ready.
Er der nogen der kan kaste lys over hvorfor pokker den er begyndt at lave disse udfald?
Brugeravatar
Af bbplayer
#276444
Når interval er så præcist og kommer fra PC, tror du så ikke at de relaterer til et wake-up/skift indgang signal , som så afbrydes og tv gør intet , udover at blinke og lave et udfald som du beskriver det.

Måske firmware på grafik kort? Kan du opdatere det?, kan grafik kort skiftes til andet?
Det kunne tyde på dit grafik kort har fået en opdatering og nu opfører sig anderledes.
Er det den interne grafik hdmi port, så kan det jo være bundkorts firmware som du har opdateret for nyligt?
Af NicolaiAllerup
#276449
Godt spørgsmål.
Her lidt om PC'en
Føniks Gamer Medium - Intel Haswell gamer computer
Intel Core i5 4460 / 3.2 GHz Processor - LGA1150
Standard Køler
ASUS H81M-P - Micro-ATX LGA1150
Kingston HyperX Predator Beast - 2x8GB DDR3 2400MHz PC3-19200 CL11
ASUS GTX750TI-PH-2GD5 grafikkort - 2GB
Seagate Desktop HDD ST2000DM001 - 3.5″ SATA-600 2TB
Kingston SSDNow V300 - 2.5″ SATA-600 240GB
LiteOn iHAS124 - SATA Intern DVD±RW (±R DL) / DVD-RAM Sort
Cooler Master CM Force 500 - ATX Sort
Cooler Master B500 ver.2 - 500W 120 mm
Windows 8.1 - 64bit Licens 1 PC Dansk
Installation af operativsystem
ASUS VN247H - 23.6″ 1ms Full-HD Sort
TP-LINK TL-WN881ND - Netværksadapter PCI Express 2.0 x1 300Mbps
Brugeravatar
Af bbplayer
#276453
Hvis maskinen har 2 HDMI udgange, altså den på bundkort OG den på grafik kort, kan du for sjov sætte HDMI på bundkort og se hvorledes den ter sig.
Det ville jo være til din fordel at kunne begrænse fejlen til dit Asus GTX750 kort, som nok kan tages ud og byttes hos Føniks, hvis de tillader det.

Og: har den ingen garanti, så er det jo en billlig måde at få en kørende pc igen, hvis du kun vil købe et nyt 1050 kort, de koster da ikke alt for meget, hvis det gamle er defekt.