Debat af tilbehør og andre hardware-emner, som ikke hører ind under de andre fora

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#276287
Det kommende AV1 videoformat, som har bl.a. Amazon, Apple, Google, Netflix og Microsoft i ryggen, er så småt ved at tage form.

Jeg faldt over disse testfiler i AV1. Handy hvis man ønsker at teste om kommende TV og afspillere kan håndtere formatet: https://tools.woolyss.com/html5-audio-video-tester/


Generelt om AV1 : https://www.flatpanels.dk/nyhed.php?sub ... 1522923068
Af Turbo
#279229
Herligt med nogle test filer i AV1 (.ivf).

Båndbredden ved download (Netflix) af de test filer er ikke speciel god - jeg får kun 2 MB/sek, hehe.
Sætter jeg flere i gang, deles båndbredden mellem dem.
Af Turbo
#279250
AV1 codec hvor finder man den?
Jeg har ledt og ledt i dag.

Jeg fandt noget andet bl.a. fra Mozilla:
Browser vendors are expected to begin adding support for AV1 to desktop browsers in 2018, for use with popular websites. News articles predict AV1 may appear in game consoles, set-top boxes, and other devices in 2019. Hardware companies may start embedding AV1 technology into processors and graphics cards in 2020, enabling broader decoding of AV1 video files in a wide variety of devices.
Af Turbo
#279297
Jeg har lige download VLC fra videolan.org og installeret den (på en anden PC), så det må være den sidste nye.

Codec understøttes ikke (med rødt):
VLC kunne ikke afkode formatet "av01" (AOMedia's AV1 video)


Det er måske lige tidlig nok endnu, hehe.
Af Turbo
#279399
Hvis man ikke kan lide spam, så skal man ikke rekvirere Bitmovin's AV1 datasheet.

Den første mail er fin nok og service vil jeg kalde det:
Hey Kim,
Thanks for downloading our AV1 datasheet. I just wanted to reach out to see if you need any further assistance.
Just hit reply to contact me if you have any questions!
Best regards,
Aleksander Grudenic


Men de efterfølgende mails fra Elizabeth Colwell er spam i mine øjne. Jeg har indtil videre fået en mail hver dag fra hende :S