Debat af tilbehør og andre hardware-emner, som ikke hører ind under de andre fora

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#275434
Hej

Mit Sony TV (65A1) er lidt fedtet med fullfeatured HDMI indgange, og den ene er allerede brugt til en soundbar, der kun understøtter HDMI v1.4. :((

Så jeg kigger efter en switchboks, der tillader mig at tilslutte flere enheder, der kan sende 4K HDR materiale, f.eks. en Shield, YouSee boks og en ATV4.

Jeg har fundet denne - der står mange specifikationer, også om HDR, men er den kompatibel med både HDR10, HLG og DV?

Lindy UHD 4K HDMI Switch V2.0 18G - HDCP 2.2
https://www.av-cables.dk/hdmi-switch/li ... -vejs.html

Og så samtidig købe dette kabel til at forbinde boksen med TV'et.
Premium High Speed 2.0 HDR HDMI kabel
https://www.av-cables.dk/hdmi-kabler/pr ... l-2-m.html

Kan switchboksen det jeg håber, eller skal jeg lede videre? O-O
Synes det er det bedste jeg kan finde, med mindre jeg vil ofre flere tusind kroner på det - hvilket jeg ikke har lyst til.
#275435
De øvrige porte er ikke HDMI 1.4. De er bare ikke fuld båndbredde 2.0. Har du tjekket at de ikke kan klare det du har brug for?

Fuld båndbredde er 4K 10 bit i 60 Hz, men hvis du eksempelvis sætter ATV til SDR i menuen og aktiverer Match Content, så rammer den ikke 60 Hz i HDR på noget tidspunkt.
#275441
@Rasmus - nej, det har jeg ikke tjekket. Jeg har måske misforstået det - dvs. at de 2 resterende porte godt kan håndtere UHD signaler i HDR, bare ikke i 60Hz?
Sættes ATV til SDR i menu (match content), går jeg så ikke glip af noget? Jeg mener, sender ATV ikke i 60Hz hvis det er DV medier? Eller sendes DV materiale i 30Hz og ikke 60Hz? O-O
Det skal lige nævnes at jeg ikke har en ATV4K endnu, men den skulle jo også bare gerne kunne yde det optimale, hvis jeg investerer i den.

@ekelund - Mange tak for link! 8-)
#275445
Det er nu mig, der er Torben, men nej du mister ikke noget ved at lade den stå i SDR i menuen. Hvis du aktiverer match Content, så skifter selv til HDR. Intet indhold er lavet til 4K HDR i 60 Hz. Alle film er 24 fps, og det skulle den kunne klare. Problemet opstår hvis du spiller på din PS4 Pro, som vil køre i 4K HDR i 60 Hz, så den går ikke.
#275446
@Torben - Årh fu.. - det må du undskylde! Ved ikke lige hvad der skete der. :(( :s

Okay - så giver det mening igen. Takker. :)
Har "heldigvis" ikke en PS4 Pro, så det problem får jeg ikke! :p