Debat af tilbehør og andre hardware-emner, som ikke hører ind under de andre fora

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Integra
#275180
Hejsa

Jeg overvejer at rippe min dvd samling og søger derfor et program der kan hjælpe med dette. Det er vigtigt at det kan rippe underteksterne med.

Nogle bud på sådan et program? jeg betaler selvfølgelig gerne for det, hvis programmet er godt.

På forhånd tak for hjælpen.
Brugeravatar
Af Naiera
#275181
MakeMKV
Af Globulus
#275183
Jeg bruger den gratis del af DVDfab til at rippe DVD til ISO for at få det hele med.

Vær opmærksom på, at MakeMKV som standard vil smide f.eks. et kommentarspor væk med mindre man ændrer konfigurationen. Der er så vidt jeg husker heller ingen navngivning af de forskellige lydspor og undertekster på det MakeMKV spytter ud, men det afhænger måske af den enhed man benytter til afspilning.

I sidste ende afhænger valget nok af hvad du har tænkt dig at benytte til at afspille de rippede DVD'er. Hvis det er noget, der kan håndtere ISO eller foldere og afspille det med menuer og det hele er det klart at foretrække - med mindre man specifikt går efter at kunne afspille film og afsnit direkte uden at skulle vade gennem menuerne.

Jeg bruger selv en Raspberry Pi 3 som er konfigureret til at sende 576p til mit TV, hvormed jeg kan lade TV'et om at håndtere opskaleringen, hvilket det klarer væsentligt bedre end RPi'en har kræfter til. Min Sony Blu-ray-afspiller kan derimod ikke klare ISO-filer men kan godt håndtere MKV-filer. Lidt en skam, for Blu-ray-afspilleren er suverænt bedst til at håndtere opskaleringen, men jeg *vil* beholde menuerne i mine rips, så det måtte blive RPi3'en.