Debat af tilbehør og andre hardware-emner, som ikke hører ind under de andre fora

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#274924
Hej alle sammen.

Jeg har købt en Sony UBP-X700 UHD Bluray og den er jeg meget glad for, men...!!!

Den mangler Amazon Prime Video appen og jeg kan se at den findes I bl.a. USA

Kan det lade sig gøre at manuelt hente den et sted?

PS: Jeg bor I Frankrig og ved ikke om det gør en forskel. :s

Hilsner
#274934
Den er ikke på i de udgaver der sælges på kontinentet i Europa. Underligt nok er den på den Britiske.
#274975
Hej Franske!

Der er ikke som sådan en app-store på afspilleren. De kommer pre- installeret.
Vil nok tro at der skal en firmware update til fra Sony.
#274987
Hvis firmware er årsagen, er det så ikke at gå til den engelske side og hente seneste opdatering der?

https://www.sony.co.uk/electronics/supp ... s/00015269

På siden skriver de den virker i Europa, så mon det er tilfældet? Altså denne firmware virker også i andre lande, så den app må ligge i firmware og er afhængig af noget andet end salgs land.

Måske gør de som LG tv vist også gør , ved ny start, de checker på internet og får at vide hvor man er lokaliseret? Så skifter den sprog efterfølgende.
Hvis dette er tilfældet, så skal du bruge en VPN løsning på en router, som så ændrer din lokation til andet land. Og så er spørgsmålet om det virker efterfølgende uden VPN.

Og her er så den rigtige forklaring :)
https://www.sony.co.uk/electronics/supp ... s/00171457
Aner ikke hvordan det så fungerer men det lyder til at man får nye apps bare ved at updatere services, så mon ikke en ny IP fra UK ville påvirke det, måske bare sproget, det kan man vel ændre, uden at vælge et land?
#275021
Rasmus Larsen skrev:Jeg har ikke erfaring med X700, men kan man ikke bare fabriksnulstille den i menuen og så vælge UK ved opsætning af sprog/land?
Nej, det hjælper ham desværre ikke, Skal du bruge Prime vil jeg anbefale et Chromecast, eller Apple TV 4k for bedste kvalitet....
#275022
Amazon Prime understøtter ikke Google Cast, så Chromecast er ikke en mulighed.

Bedste mulighed er derfor Apple TV eller tv'ets indbyggede app (hvis relevant).
#275025
Tak for alle jeres indlæg

I går gik det pludselig op for mig at jeg jo har en Zappiti media player, som understøtter 4K og HDR10.
Jeg skal teste at hente Amazon Prime Video appen fra Google Play til den og se om ikke det vil fungere.

Jeg vil ønske alle en dejlig og varm sommer.

Hilsner