Debat af tilbehør og andre hardware-emner, som ikke hører ind under de andre fora

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af madst
#274000
Jeg skal hængt mit 55" Samsung op på en gipsvæg. Det er VESA 400X400 og vejer 17 kg. Dertil skal jeg selvfølgelig have undersøgt hvor mange lag gips væggen er og så skal jeg have købt det rette beslag. Jeg havde overvejet et wire beslag men efter at have kigget nærmere på et slår det mig at de jo kun hænger i to skruer. Så påtænker at købe et almindeligt ultra slim beslag, hvor der kan skrues fire skruer i. Lyder det som om jeg er på rette vej?
#274017
De fåes også til 1-lags gips vægge. Så bare i silvan eller hvor du nu handler og spørg efter dem. De har en anden farve end dem til 2-lags. Har brugt dem rigtig meget som eletriker til at hænge kablerbakker i gips lofter. De er kanon gode.
Brugeravatar
Af Vailant
#274019
madst skrev:
Vailant skrev:Belastningen er stort set kun nedad - der er stort set ikke noget træk ud ad. Så 4 skruer skulle være nok, mener jeg.
Et forslag kunne være et beslag i denne type - har det selv bagpå et et Sony 55" XE9005.
https://www.av-cables.dk/vaegbeslag-32- ... 32-55.html
Har kigget på denne, men er der ikke kun to skruehuller i den?
Der er plads til mange skruer i skinnen på væggen, men det kan godt være der kun følger 2 med - det kan jeg ikke lige huske.