Debat af tilbehør og andre hardware-emner, som ikke hører ind under de andre fora

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af kviksølv
#272833
Hej allesammen,
Jeg har virkelig brug fra hjælp fra nogle kyndige hoveder :D

Vi skal flytte og derfor have pakket vores 2stk 70 tommers fladskærms tv'er ned.
Vi kan ikke flytte direkte fra lejlighed til vores nye hus og de to kæmpe store tv'er skal opbevares i et kælderrum i en månedstid.

Nu er spørgsmålet.
Er der nogen med en god ide til hvordan vi bedst passer på de to tv'er imens de er pakket ned og væk??
Kan man komme omkring det udelukkende med bobleplast som bliver spændt godt fast med tape omkring??
Eller er der andre med gode ideer? O_O :)
#272845
De gange jeg har haft sådan noget opmagasineret, så har jeg pakket det ind i plast og forsejlet det med tape, så der ikke kommer fugt mv. ind til elektronikken. Som udgangspunkt kan de tåle ret store temperaturudsving, men man har ikke lyst til at der kommer fugt ind i det, så hvis det blot er pakket ind, så skulle det nok kunne klare hvad der måtte komme af udsving i omgivelserne.
Af kviksølv
#273091
Mange tak for svar!
Overvejelsen med fugt er en super god observation og jeg tror heldigvis at jeg er heldig at det er en opvarmet kælder de 2 tv' skal stå på, så mon ikke de klare den! ;)
Hvilken form for 'plast' har du brugt? Jeg tænkte bare at købe ganske almindelig bobleplast ligesom dette: https://www.scanlux-flexible.dk/shop/54-bobleplast/ men hvis jeg ikke tager meget fejl, så er bobleplast vel ligeså godt- hvis ikke bedre end normal plast, hvis der bare er tale om dét som plastikposer eksempelvis er lavet af? :)
#273103
Jeg har blot pakket det ind i sorte affaldsposer, som er blevet skåret op og tapet sammen i samlingerne. Jeg tror bestemt ikke, at det skulle være anderledes at bruge bobleplast. Begge dele er vand/fugt-tætte. Jeg ville nok sørge for, at de var forsynet med anden form for støddæmpende materiale, hvis de skal stilles direkte på et hårdt gulv - måske kunne man lige sætte nogle skum-isoleringsrør fast på kanterne, som den skal stå på - de koster få kroner i et byggemarked.