Debat af tilbehør og andre hardware-emner, som ikke hører ind under de andre fora

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#271676
Hej alle

I forbindelse med et huskøb har jeg forhandlet et B&O anlæg med i hushandlen. Huset er opført i 2007 og anlægget er købt samme år. Fortrådningen til anlægget er skjult i væggene. Det hele er linket sammen. Anlægget lyder og synes i mine ører som fuldt funktionelt og er pænt og velholdt.
Der er ingen HDMI indgang på de 2 fjernsyn. Jeg vil gerne montere en cromecast. Jeg har prøvet at montere en aktiv converter fra HDMI til scart. Både billede og lyd overføres men billedkvaliteten er simpelthen for dårlig. Så jeg har valgt en anden løsning.

Næste forsøg er en konverter fra HDMI til Component. Der bliver billedkvaliteten ok men jeg kan ikke få lyden med. Jeg har prøvet at montere lydkabler (phonestik) i de indgange hvor phone er en mulighed men kan ikke få lyd ud.

Er der nogen herinde som har erfaring med tilslutning og indstilling til B&O via component som kan hjælpe?

Har vedhæftet billede

Mvh Jesper
Vedhæftede filer
beo.jpg
beo.jpg (29.26 KiB) Vist 6299 gange
#304776
Hej Jesper

Fik du nogensinde løst problemet? O-O
De to phonestik skal sidde i AV4 R og L, helt oppe i højre hjørne.

Jeg går ud fra, at du i "Connections" har oprettet forbindelsen som "PC".

CONNECTIONS:
AV1 - NONE
AV2 - NONE
AV3 - NONE
AV4 - PC

AV4:
SOURCE: PC
AUDIO SOCKET: NONE
IR SOCKET: NONE
HDTV: YPbPr

Har du fået det hele til at virke? Hvordan er billedkvaliteten med komponent, i forhold til DVI?

Vh
Frederik
#336575
Hej Mogens
Jeg bruger helt samme setup som Jesper gør.
Jeg har nu haft det i to år, og har været rigtig glad for det. Farverne man kan trække ud af komponentkablerne vil jeg mene er flottere end de digitale (DVI), når begge arbejde med 720p.

Det er ikke et nyt fjernsyn, og det kan man godt se, men for mig er billedkvaliteten længe fint.

Vh Frederik