Debat af tilbehør og andre hardware-emner, som ikke hører ind under de andre fora

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af ricardinho
#9117
Hej.

Ville lige hoere om mit grafikkort er i stand til at koere i 1440x900? Har nemlig lige koebt en Acer al1916ws fladskaerm, men den koerer i oejeblikket i 1152x768, hvilket oedelaegger billedet, og jeg faar ikke det fulde ud af min skaerm.
Har hoert man kan bruge et program der hedder Powerstrip til at indstille oploesninger manuelt ? men har ikke tid disse dage da jeg er udenbys. Saa ville hoere om der er nogen der har erfaringer med 1440x900 paa aeldre kort som 6200?

Tak!
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#9125
Grafikkortet burde kunne køre denne opløsning uden hjælpeværktøjer som refreshForce mv. Har du prøvet at opgradere driveren? 6200 serien er trods alt ikke SÅ gammel - kører du over VGA eller DVI forbindelsen?
Af ricardinho
#9144
Skaermen er tilsluttet via VGA indgang. Jeg koerer i oejeblikket med driver ver. 91.28 fra TweaksRus (www.tweaksrus.com, plejer at have ret gode drivere). Men der er kommet en hel ny 92.91 fra Nvidia, er dog beta, men kan jo vaere den loeser problemet? Men du siger den burde kunne koere i den oploesning? Saa er der jo ik andet for at fumle lidt rundt i nogle indstillinger naar jeg kommer hjem. Tak for hjaelpen!
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#9155
Meld endelig tilbage om udfaldet. Hvis det ikke lader sig gøre må vi jo få klarlagt 6200-chippens begrænsninger.
Af ricardinho
#9180
Ok.

Har lige et andet spoergsmaal indtil da. Hvordan er forholdene mellem 17"normal og 19" widescreen? Har hoert at 19" widescreen er minde vertikalt? Er det korrekt? Og er det noget man laegger maerke til? Ville vaere synd hvis man koebte en 19" wide og den var som en 15-16" vertikalt. Ville da se lidt grimt ud, da forholdet mellem horisontal og vertikal ville vaere meget stor.?

P.S har nemlig ikke selv set sakermen endnu, en ven har sat den op.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#9188
Du får kun 900 liner på en 19" widescreen ift. de 1024 du får på en 17". Skærmen er desuden 19" diagonalt og ikke vertikalt, blot så du ikke blander tingene sammen. Vertikale dimensioner er ikke bundet af tommestørrelsen - det er kun højde/bredde forholdet der er det.

Du skal nok ikke spørge mig om personlige præferencer mht. 19" widescreen idet jeg finder dem et spild af glassubstrater ;) Jeg har oftere brug for mere plads i højden end jeg har i bredden.