Debat af tilbehør og andre hardware-emner, som ikke hører ind under de andre fora

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Han
#8019
Hej,
Jeg har lige købt et GF 6200 til 399,- og den kan ikke klare 3D spil på 19" skærm så den er på vej retur. Men hvad vil i anbefale til en maskine som denne: AMD Athlon XP 3200+ (2.19 GHz), 1Gb RAM, og har muligvis en AGP bundkort (har ikke mega forstand på computerer O_O). Grafik kortet behøver ikke være guldbelagt og selv lysende om natten forstå mig ret :) men jeg vil gerne kunne spille de nyeste 3D spil på et ok niveau.
På forhånd Tak
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#8021
Først og fremmest skal du finde ud af hvilken grafikport du har i computeren - AGP eller PCI-e.

Prisen på de to typer kort er ret forskellig, med fordel til PCIe.

Hvad er prislejet for kortet? Et GF6600 GT kan fås for lidt under 1000 kr. og yder udmærket til prisen - det fås til både AGP og PCI-e. Hvis du vil have cremen så er GF7800GS det hurtigste til AGP og 7900GT giver mest value for money til PCI-e.
Af Han
#8023
Fyren jeg snakkede med i Elgiganten sagde at jeg havde en AGP /da jeg har købt min computer hos dem går jeg ud fra de ved det:). Og jeg kiggede på GF7800GS i edbpriser.dk og der er flere avancerede korte (turboer osv :P)? Kan min maskine egentlig klare dem??
Af SLL
#8030
GeForce 7800GS er det hurtigste 3D spilkort til AGP. Jeg har selv et 7800GS kort i min computer, og det virker fint. Bare gå efter et af de billigste via Edbpriser.dk, som har fået gode anmeldelser. Det burde du kunne få for omkring 2000 kr. Det kostede mit da jeg købte det for et ½ år siden. Det er muligt de er blevet endnu billigere.

Men sørg for, at have en rimelig god strømforsygning i din computeren, eftersom kortet trækker ret meget strøm når du spiller.

EDIT:
Ups Yakken, du havde allerede skrevet hvad der skulle skrives, sorry.

Mvh. SLL
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#8033
Mht. strømforsyningen så afhænger det i høj grad af hvor megen ekstra hardware du har siddende. En god 300W forsyning kan faktisk godt trække et 7800GS, men 350W vil nok være at foretrække.

Du bliver nok nødt til at pille kabinetsiden af for at se hvor mange ampere strømforsyningen yder ved +12V linien.

Hvis du er usikker på om computeren kan trække så stort et kort er 6600GT i hvert fald ikke noget problem og det yder ca. ligeså godt som et GF6800 non-GT.
Af Mr_Mo
#8034
Han skrev:Og jeg kiggede på GF7800GS i edbpriser.dk og der er flere avancerede korte (turboer osv :P)? Kan min maskine egentlig klare dem??
Du snakker vel ikke om turbocache? Der findes ikke 7800GS med turbocache, så du har måske kigget på et andet 7X00GS. Dit maskine kan kun køre 7800GS, og ja den kan køre alle de avancerede versioner. Vil du være helt på den sikre side, så check om det står AGP x8.
Af SLL
#8050
Det her kort har jeg:

http://edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=179981

Ganske udemærket 7800GS, og et af de billigste. Det vil passe i din computer. Tjek brugeranmeldelserne, og find ud af om det er godt eller skidt :-)

Det med turbo, mere ram, overclocked... og alt muligt andet sælger-gejl, ville jeg bare glemme alt om. Du betaler alt for meget for det ekstra, kontra den mere ydelse du får i spil. Det er kun til at hive flere penge ud af forbrugeren.

SLL