Debat af tilbehør og andre hardware-emner, som ikke hører ind under de andre fora

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#7826
i forbindelse med en artikel læst her på siden omhandlende forbedringer på kvaliteten på signaler sendt over HDMI (står noget om at nye versioner vil kunne understøtte 32-bit farver) kom jeg til at tænke på hvad kvalitet et standard DVI kabel kan levere... jeg ved at dells 30" skal bruge dual-link-DVI for at kunne køre den native 2560x1600... da jeg planlægger køb af en skærm på 1920x1080, der skal bruges til pc brug - og gerne i 32bit, tænker jeg så om en DVI "linie" overhovedet har båndbreden til at køre ovennævnte res...

nogen der ved noget?
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#7832
Der er en ret høj procentdel af vores brugere der benytter Dells 24" panel der kører 1920x1200 uden problemer over DVI, så det må være et klart ja til at du kan køre opløsningen over DVI.

Duallink DVI er desuden ikke et kabel, men et udtryk der beskriver at der er 2 TMDS transmittere med en båndbredde på 330 MHz til følge og ikke kun 165 MHz som er båndbredden i single DVI.

Du kan læse mere om dette her:
http://www.flatpanels.dk/artikel.php?su ... tart_from=&
Af xenon
#7840
"Duallink DVI er desuden ikke et kabel, men et udtryk der beskriver at der er 2 TMDS transmittere med en båndbredde på 330 MHz til følge og ikke kun 165 MHz som er båndbredden i single DVI." <- det er jeg klar over - men bruger man så stadig bare et standard-DVI kabel?

tak for svaret :D