Debat af tilbehør og andre hardware-emner, som ikke hører ind under de andre fora

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af kfk
#7117
Der bliver hele tiden advaret mod burn-in på plasmaskærmene.
Man kan heller ikke tillægsforsikre sig mod det.
Men er det stadigvæk et reelt problem, eller er det en forlængst udryddet børnesygdom?
Hvad er plasma-folkets erfaringer?
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#7127
Tillægsforsikringer dækker stort set aldrig burn-in, desværre.

Problemet er stadig ganske udbredt, nogle brands lider værre under det end andre. I mange tilfælde er det bedste råd simpelthen at skrue ned for kontrasten eller brightness, men det er desværre også en lidt ærgerlig løsning og langt fra en komplet forebyggende metode.

Det er de færreste producenter, som endnu ønsker at gå i offentlig dialog om problemet og stort set ingen anerkender det som en produktionsfejl.

Hvis du vil prøve at læse lidt praktisk, hvor en Pioneer ansat kommer på banen, vil jeg henvise dig til denne tråd: http://www.hifi4all.dk/forum/forum_post ... 41106&PN=4
Brugeravatar
Af azrael
#7152
Som du vil kunne se alle mulige steder, så kan både LCD og normale CRT også blive ramt af burn in, så du burde måske ikke affærdige plasma så hurtigt netop på grund af denne problemstilling. Det er dog helt klart noget man skal tage med ind i beslutningsprocessen, og handle derefter.

En af mine kammerater har et 42" plasma fra Panasonic (TH-42PWD4 mener jeg det hedder), og har haft det i adskillige år. Der er ingen burn in, selvom han ikke tager ret meget hensyn til at undgå det, om noget overhovedet.

Hilsen,
az