Rasmus Larsen skrev: ↑23. okt 2024, 06:36
Tillykke med Apple Vision Pro og velkommen på forummet, Thomas
Jeg har kun prøvet AVP en enkelt gang tæt på lanceringen, med lidt film i HFR (Avatar 2) og 3D, men det var med nogle udskiftede linser, der ikke var helt spot-on for mig. Så jeg kunne godt tænke mig at høre om dine foreløbige erfaringer med film i 2D og 3D og ikke mindst puljen af 'Immersive' videoklip?
Mange tak. Det er mig der er Coxie, ved ikke hvorfor den viser mit navn, sikkert en Disqus ting og gør ikke mig noget
Tilpasningen er vigtig for den bedste oplevelse, så da synd de ikke passede optimalt til dig da du prøvede dem
Film i 2D - det er fremragende! Det står knivskarpt og man har vitterligt sin egen biograf med et kæmpe 4K lærred lige foran sig. Apple har i sit eget biografmiljø gjort sådan, at man selv kan vælge hvor man vil "sidde". Man kan så selv bestemme om man vil se filmen helt tæt på lidt længere væk, fra et balkon perspektiv osv. det fungerer ret godt. Selv HD film ser godt ud på så stort et virtuelt lærred.
Derudover kan der selv film i de forskellige virtuelle miljøer, f.eks. at se Dune 2 i ørkenen med aftenbelysning er ret vildt.
Alt hvad jeg har oplevet af 3D film hidtil på et TV kan overhovedet ikke sammenlignes med 3D film på Vision Pro. Dybden, klarheden og farverne er på et helt andet niveau. Avatar 2 og Dune part1 er de bedste 3D film jeg endnu har set. Dune part 2 er mig bekendt ikke kommet i 3D endnu.
Immersive video: sorry hvis jeg gentager mig selv, men det er også helt vildt! De første par gange vil man opleve billedet som en anelse sløret, men det forsvinder helt jo mere af det man ser. Efter at have set immersive videoer en 2-3 gange med lidt mellemrum i tid, var det helt væk for mig. Så tænker man lige skal "vænne" sig til formatet. Nå det så er sagt, så er det ligesom at være der selv. Man kan se 180 grader omkring sig imens filmen kører. Det er svært at beskrive med ord hvor fedt det er. Alt lige fra kæmpe dinosaurer der spadserer forbi én, at være i øvelokalet med Alicia Keys, se sport som MLS, NBA og NFL, rende rundt på tagene i Paris til at stå på toppen af en klippe i Norge. Det hele er som at være der selv og det er skræmmende godt lavet! For ikke at tale om Submerged kortfilmen, de 17 ish min. føles som 5 min. da man simpelthen lever sig så meget ind i det.
Puljen af immersive film kunne godt være større, men der kommer mere her i løbet af efteråret bla. med The Weekend og har ikke fået set "NBA all star weekend" endnu som lige er blevet frigivet.
Streaming af serier fungerer også fremragende, så alt i alt er film og streaming helt og aldeles second to none med hvad man som forbruger kan opleve.