Debat af tilbehør og andre hardware-emner, som ikke hører ind under de andre fora

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af theappledude
#343625
Mange af os fladskærmsnørder har en træng til at bygge et koncept der skal komme så tæt på som muligt på oplevelserne i biografen :D

Men der er sjældent anbefalinger til hvilke andre elementer man kan tilføje til hjemmebiografen for at komme så tæt på den rigtige følelse af en "tur i biografen", hvilket jeg synes er ærgerligt når det er noget jeg selv har gjort noget ved og klart kan anbefale.

- I mit rum har jeg installeret 6x "VEJEN" stole fra Jysk. Det har været en kamp at finde nogle nogenlunde prisvenlige stole, som har de "biograf" kendetegn jeg kender til, men dette er en klar anbefaling. Den har blandt andet indbygget benstøtte og trinløs vippefunktion.

- Popcorn maskinen... og inden jeg får sure filmentusiaster på nakken der mener at en sådan maskine lugter helt vildt, så er det faktisk lykkedes mig at finde en maskine der ikke støjer helt vildt og skaber en duns af olie i luften. I forbindelse med at jeg lejede en gennem et catering tilbud her https://wecater.dk, så fik jeg mulighed for at købe den fri til en lav pris. Det var en god beslutning, som lige har gjort det ekstra for oplevelsen og er en billig måde at have snacks til filmaftenerne.

- Sodavandsmaskinen synes jeg godt nok var for dyr - og det skal åbenbart også være svært at få fat på de "brandede" mærker af cola, fanta osv. Derfor kom jeg til det kompromi at vælge en af de dyrere "sodastreams", en Aarke carbonator 3. Den har et virkeligt flot og tidsløst design som man kender fra biffen også. En klar anbefaling der også har gjort det billigere at få noget at drikke når vi skal en tur i hjemmebiografen.

Andre der har lavet andre gode investeringer, så hører jeg meget gerne :)
Af kabri
#343634
Det lyder lækkert, kan man se billeder?

Herhjemme er vi ikke nået længere end "stuealteret" men drømmen om hjemmebio består. Har altid forbundet filmplakater med motiver fra store film med en sådan hule i hjemmet :)
Af LarsCJ
#343637
Hvis jeg vil have den helt rette biografstemning, så hyrer jeg tre teenagere med mobiltelefoner, knitrende chipsposer, lille blære, dårlig hørelse og manglende respekt for andre mennesker. Så er det ligesom at være der selv ;-)
Af DavidWebb
#343641
LarsCJ>>> Det var dagens sjoveste kommentar.....der bliver rift om det tilbehør:-)

Iøvrigt altid fedt at høre om og se jeres hjemmebioer. Jeg må "nøjes" med LG65CX + ATV4K uden ekstra lyd. Drømmer om en soundbar, men er ikke sikker på hunden og fruen drømmer med:-)
Af MickDK
#343643
Kikker nu og da efter nogle brugte biografstole - vi er ofte max 4 stk så en enkelt række kan lige gå :) - ellers har vi et 77CX på 2 m afstand og en Pioneer LX-75 receiver + 3x større AudioVector speakers + en Klipsch 12" sub + 2x Klipsch surround speakers. Så jeg mangler absolut ikke ekstra lyd pt. Har lige fået en Hue Sync Box ind og den er lidt fed til nogle typer action/natur film.
Af lennon
#343651
LarsCJ skrev: 12. jul 2022, 11:43 Hvis jeg vil have den helt rette biografstemning, så hyrer jeg tre teenagere med mobiltelefoner, knitrende chipsposer, lille blære, dårlig hørelse og manglende respekt for andre mennesker. Så er det ligesom at være der selv ;-)
Det hedder fobi,- eller retfærdiggørrelse af torrent . .