Debat af mediebokse, mediestreamer og mediecentre. Platforme, apps, streaming.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Clausbs
#4773
Hej

Er der nogen der har erfaringer med Pinnacle Showcenter 200 (http://edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=179538)?

Jeg har en pc i soveværelse og et tv i stuen, og jeg vil gerne have flyttet signal trådløst ind i stuen til tv'et.

Jeg har droppet tanken om en windows media center pc foreløbig, men Pinnacles bud på et media-center virker tillokkende.

Men jeg vil gerne høre andres erfaringer - også hvis I har andre gode ideer til hvordan jeg bedst (og billigst) får flyttet signalet.

(Løsningen skulle meget gerne kunne flytte billedsignal til tv, men lydssignal til forstærker).
Af Clausbs
#4795
Nå, nu besvarer jeg lige selv, og stiller samtidig et nyt spørgsmål!

Lad os sige jeg køber ovennævnte, og at jeg ejer et lcd-tv med 2 scartstik, som allerede er i brug. Nogen gode ideer til, hvordan jeg så laver forbindelsen mellem showcentret og tv'et?

Mit tv er det fra Aldi - har en DVI-indgang - kan man evt. køre fra scart til DVI? (dumt spørgsmål sikkert...)

Det vil jo være lidt af en bet, hvis jeg var nødt til at skifte scart-stikkene, alt afhængig af om jeg vil se dvd, eller bruge mit show-center.

mvh
Claus
Af -benji-
#4854
De trådløse multimediebokse er vejen frem..

Man kan ikke konvertere DVI til Scart og sende et computerbillede trådløst. De trådløse transmittere/recievere kan kun sende composit video, og det er i super ringe kvalitet.

Jeg har ikke prøvet Pinnacle-boksen men kender den tilsvarende fra Acer. Den giver mulighed for en masse sjove ting og understøtter også HD-out via component. Ideen i boksene er at de streamer videofiler fra din stationære computer via WIFI og billedet genereres af selve boksen.

Tror den boks du nævner vil kunne dække dine behov.
Af Clausbs
#4926
Så har jeg købt den, hjembragt den, og sat den til.
Har kun haft den 1 dag, men umiddelbart lever den fint op til mine forventninger. Faktisk var det hele ikke så nyt for mig, som jeg indledningsvis gik og troede, for jeg havde helt glemt at en kammerat engang købte en såkaldt Palmbutler, hvilket er et dansk produkt med nogenlunde samme funktionalitet. Om de så stadig sælges ved jeg ikke.

Installationen af Showcenter'et gik smertefrit, og installationen af softwaren ligeså. Jeg har foreløbig kun trukket et kabel til min switch, og kan således ikke udtale mig om den trådløse kapacitet.

Er der minusser? Sure - man skal, synes jeg, lave lidt af et pillearbejde med at rubricere sine MP3'ere, så man kan sortere fornuftigt i dem i Showcenter'ets interface. Det er nu en gang sådan, at en fjernbetjening ikke er så nem at navigere i 5000 sange med, som en mus. Det samme gælder i og for sig film, men der er antallet af gode grunde meget mindre.
Har ingen holdning endnu til "importen" af digi-billeder, men jeg tror det er en vinder, hvis man skal vise frem for venner/familie.

I første omgang er denne boks lige hvad jeg har brug for - jeg får ikke pc'en ind i stuen, men bottomline er jo også at jeg helst er fri: Nu har jeg alle mine film og min musik derinde, men ingen summende støvsuger (eller rigtig dyr maskine som ikke larmer så meget).