Debat af mediebokse, mediestreamer og mediecentre. Platforme, apps, streaming.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af StianDK
#348690
Hej allesammen

Jeg er så frustreret og håber i kan hjælpe mig. Jeg er ikke den store nørd, men jeg har investeret i den nye store version af Chromecast med 4K.

Mit TV er Samsung Q90FN , jeg mener det er deres 2021 topmodel.

Jeg bruger Altibox appen til at streame TV med hvor jeg har en TV pakke.

Jeg har så købt denne chromecast fordi at Altibox appen ikke findes på Samsung TV. De er altid bagud med apps.

Chromecasten er koblet på samme wi fi netværk som min iPhone og jeg har en 200/200 linje.

Men når jeg bruger min Chromecast og streamer TV fra Altibox appen er kvaliteten ikke god. Det er grynet. Især fodbold som jeg ser meget af. Det irriterer mig helt vildt.

Hvis jeg derimod logger på Altibox appen på min IPhone og caster via AirPlay til mit TV så er tv-billedet helt fantastisk krystalklart. Fodbold er en fornøjelse at Se.

Men hvorfor?? Jeg købte chromecasten da det ville være nemmere for familien bare at tage fjernbetjeningen og se TV istedet for at skulle caste fra min tlf.

Indstillingerne i chromecasten er sat til bedste billede. Så hvorfor er billedet ikke lige så godt som via min IPhone?

På forhånd mange mange tak!
Af OleA
#348691
Hvilken opløsning er chromecast sat til? Jeg har ikke selv altibox men kan se at appen er en beta version.
Af StianDK
#348693
Ja, det er det. Men når jeg streamer fra selvsamme app fra min IPhone via AirPlay er billedet krystalklart. Så det kan vel ikke have noget at sige.
Af StianDK
#348694
Chromecasten viser fuld forbindelse på Wifi. Jeg har en Unifi acces point til at ligge lige under tv’et på tvbænken som blæser fuld signal.
Af OleA
#348699
StianDK skrev: 5. jan 2023, 22:31 Ja, det er det. Men når jeg streamer fra selvsamme app fra min IPhone via AirPlay er billedet krystalklart. Så det kan vel ikke have noget at sige.
Næh. Har du mulighed for at prøve at caste fra en google enhed? Mobil eller tablet?

Er der nogle problemer med andre ting du caster fra Iphone til Chromecast?
Af kabri
#348701
Når i allerede har iphone hvorfor så ikke købe apple tv 4k? Der er flere fordele blandt andet når man skal søge efter indhold på tv skærmen. Få en ordentlig streaming boks i første hug og kom videre.
Af sokken
#348708
Tror det er chromecast det er galt med for jeg oplever det samme så jeg prøvede at teste det den anden dag med en fodbold kamp.
Først med shield, og så med chromecast igennem shield, og så med Google tv, og så med chromecast igennem Google tv.
Alle 4 test var sløret og hakkede lidt i billedet.
Så prøvede jeg apple tv og der var billedet helt klar og ingen hakken.
Så fremover bruger jeg apple tv
Af jkn789
#348761
hvis Google tv sidder bagpå tv kan wifi have svært ved at nå på grund af at mange tv har skærmet bagsiden af tv, så prøv eventuelt at få Google tv frem foran skærmen eller lav en kablet forbindelse
Af seantik
#349287
Jeg har en USB hub med Ethernet plug in, således jeg ikke bruger Wifi på min CCwGTV 4K. Det er desværre det samme dårlige billede!

Der er tydelig forskel på TV2 live TV via TV2 play appen på mit samsung TV og så TV2 live TV enten vi Altibox appen eller TV2 play appen på CCwGTV 4K.

Hvordan er fungerer Altibox appen på Apple TV 4K?
Af Beckham
#349293
Streaming af live tv er desværre stadigvæk et stykke bag det traditionelle kabel tv. Det gælder over hele linien. Så du skal ikke regne med at nogen form streaming på den front vil kunne nå samme niveau som traditionelt kabel tv.