Debat af mediebokse, mediestreamer og mediecentre. Platforme, apps, streaming.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#347554
Til stort set alle enheder med Android er det muligt at downloade en browser App, hvis ikke den allerede findes på enheden/TVet. Man bruger fjernbetjeningen til at navigere med, det er dog lidt bøvlet.
#347557
Apple TV og en iPad der deles på TV'et er vel den bedste måde at gøre dette på.
Brugeravatar
Af TBC
#347558
Som Henrik skriver, så kan alle Android-TV bokse (og Android smart-tv) downloade en browser - og uden at have overblik over det vil jeg både tro og mene at det samme gælder på størstedelen af de forskellige smart-tv platforme.

Et tastatur og en mus tilsluttet medieboksen/TV, optimalt i denne sammenhæng trådløst, vil nok være den bedste og lettest betjenelige løsning da en fjernbetjening er et langsomt helvede at indtaste adresser og søgninger fra.

Alternativt kan man, som Naiera er inde på, selv om det imho er lidt mere bøvlet betjeningsmæssigt, caste en telefon eller en tablets skærm til TV'et via f.eks. en indbygget ChromeCast, Airplay, SmartThings, Smart Share eler hvad den enkelte platforms funktion nu end måtte hedde.
Senest rettet af TBC 26. nov 2022, 18:29, rettet i alt 1 gang.
#347563
Supergris skrev: 26. nov 2022, 18:50 Hvorfor ikke bare tilslutte en computer, hvor man så kan installere den software, man ønsker?
1. pc kan larme mere end nødvendigt (det er ikke sikkert at vedkommende ejer/bruger en bærbar og ikke en pc)

2. bruger langt mere strøm

3. bliver (kan blive) hurtigere slidt end en tv boks (et par 100kr. vs. et par 1000kr.)

4. kan stå for langt fra tjernsynet (hvis der er tale om en pc)

5. unødvendigt bøvl (hver gang den skal tilsluttes og kobles fra, osv.)

plus et par andre punkter men kort sagt:

- bedste, billigste, nemmeste og mest ligetil løsning: tv boks + et bluetooth tastatur...
#347600
Lige for at præcisere så bruger jeg ofte tv'enes browsere til de faste ting: vejr, kurser, nyheder og flatpanels naturligvis :) etc. Det er rimelig nemt, da det bare er klik (siderne er gemte) - heller ikke så bøvlet med en simpel Google-søgning synes jeg. Jeg bruger computeren, hvis der skal skrives/tastes meget.

Men jeg kan eksempelvis ikke rigtig tilgå Power og Elgiganten på hverken mit 2020 Panasonic OLED eller mit 2017 Samsung QLED. Ved Samsung får jeg en Access Denied ved Elgiganten - sådan var det ikke for år tilbage,

Så sålænge man kan søge med en fjernbetjening er jeg egentligt tilfreds. Vil man kunne gemme hjemmesider i browseren på en Medieboks (ligesom på tv) og vil browseren blive opdateret så jeg ikke står i et Power/Elgiganten-hjemmeside-problem om nogen tid.

Hvis det er kravene - hvad er så bedste bud. Skal også kunne vise TV2 Play og HBO Max i (så godt som) højeste kvalitet.