Debat af mediebokse, mediestreamer og mediecentre. Platforme, apps, streaming.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Leif G
#347386
Jeg har anskaffet en NVidia Shield Pro, og den virker såmænd som forventet. Dvs. pånær 'Chromecast build in', der slet ikke virker. Shield er på samme server (kablet) som telefoner og tablets (trådløse), og Shield optræder også pænt og nydeligt på listen over devices, man kan chromecaste til fra fx telefonen. Men når man vælger Shield, bliver ikonen sort et øjeblik (=forbundet), hvorefter den går tilbage til 'afkoblet'.
Er der nogen der har gode råd til, hvordan man får 'Chromecast build in' til at virke (når det ikke virker)?
Af Leif G
#347435
Jeg bruger Yousee's standard router, og de apps jeg bruger fungerer fint sammen med en ganske almindelig chromecast enhed, så det er næppe på app-siden, at problemet skal findes. Egentlig har Shield jo apps til de ting, jeg bruger mest, så problemet er ikke så stort, men der mangler desværre en app til Filmstriben, som jeg gerne vil bruge engang imellem.
Det mest irriterende er vel i virkeligheden, at Shield's indbyggede chromecast ikke virker som lovet, selv om den er synlig som cast-enhed på både vores iphone og android-mobil samt vores tablets.