Debat af mediebokse, mediestreamer og mediecentre. Platforme, apps, streaming.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af coolio122
#344176
Hej jeg er på udkig efter en mediaboks, har i dag kun Apple produkter, telefon og iPad , er det nemmeste og bedste valg at købe et Apple tv 4K?. Eller får man en bedre billedkvalitet ved at købe en nvidia shield boks?

Hvad ville i vælge ?

Mit tv er et LG oled C1 65
#344180
Jeg har både et Apple TV 4K og en Nvidia Shield TV Pro, og vil vælge Nvidia over Apple TV. IMO er det en langt federe brugerflade, og nørden kan "pille" langt mere i en Nvidia. Og med Refresh Rate app installeret, kører Nvidia helt på højde med Apple TV.
#344183
Det sammen som "migselv" skriver. For jeg har også Apple tv4k og Shield tv. Der er så lige en ekstra detalje. Da de går op i lydkvalitet. Det er hvis du på nogle områder. Begynder at rippe dine film ned, på en nas, ekstern HDD o.l. så kan Shield kører bitstream. Selv hvis Shield dekoder lyden selv før den sender den videre er den bedre end Apple tv. Som har den vane, at den lyddekodning den laver, mister man lidt i bunden og i toppen frekvenserne
#344184
coolio122 skrev: 4. aug 2022, 16:42 Hej jeg er på udkig efter en mediaboks
Hvis det er rent streaming, og det handler om Nvidia bruger interface (GoogleTV), så er der jo en regulær googletv dongle med remote nu fra Google selv, den burde du måske prøve, evt køb i elgiganten/power og udnyt 30 dages returret?
Brugeravatar
Af Naiera
#344186
Hvis der ikke skal streames Blu-ray rips lokalt er der ingen grund til at vælge andet end Apple TV 4K.

Man får ikke bedre billedkvalitet på Shield.
#344188
Tak alle sammen for gode svar, jeg skal ikke bruge den til andet end blot alm streaming, så tror Apple tv er nemmest og hvis billed kvalitet er den samme og lyd også bliver det nok den som vælges
#344198
Som flere skriver - absolut mest brugervenlige og intuitive media boks på markedet - Apple TV. Og det uanset, om man har Apple, Android eller andet i forvejen. ;)

Så slipper man også for at skulle "nørde" med alt muligt, for at få tingene til at spille.
#344199
Jeg er også på Apple TV holdet og startede ellers ud med en Shield boks. Problemet med Shield er, selvom mange syntes det netop er det gode ved den, at man skal "nørde" en del med den som fx at installere en såkaldt Refresh app for at få den til at matche indholdet. Selv med den app, virker det bare ikke helt så gennemført som på et Apple TV hvor det bare virker ud af boksen.
Underteksterne ser ens ud på tværs af tjenesterne da det indstilles på system niveau og om man kan lide den ene brugerflade frem for den anden er jo en smagssag :)

Det gennemgående argument for at vælge en Shield lader til at være på dens lydkvaliteter, hvor den jo kan bitstreame og det kan jeg godt forstå er en stor kvalitet for dem med en god surround receiver.
#344202
Fidoble skrev: 5. aug 2022, 09:55 Det gennemgående argument for at vælge en Shield lader til at være på dens lydkvaliteter, hvor den jo kan bitstreame og det kan jeg godt forstå er en stor kvalitet for dem med en god surround receiver.
Hvis det skulle være eneste grundlag, og han ejer et C1, så burde han vel bare trække lyd direkte fra TV via eARC? og få samme resultat og egentlig bruge apps i WebOS, så ringe er de da heller ikke.
#344210
bbplayer skrev: 5. aug 2022, 11:37
Fidoble skrev: 5. aug 2022, 09:55 Det gennemgående argument for at vælge en Shield lader til at være på dens lydkvaliteter, hvor den jo kan bitstreame og det kan jeg godt forstå er en stor kvalitet for dem med en god surround receiver.
Hvis det skulle være eneste grundlag, og han ejer et C1, så burde han vel bare trække lyd direkte fra TV via eARC? og få samme resultat og egentlig bruge apps i WebOS, så ringe er de da heller ikke.
Det skal jeg ikke kunne sige, jeg kender ikke WebOS apps (på trods af at jeg selv har et CX) men imellem en Shield og en Apple TV boks, vil jeg anbefale sidstnævnte.