Debat af mediebokse, mediestreamer og mediecentre. Platforme, apps, streaming.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#287
Først vil jeg lige starte med at sige, Rasmus det er sgu et meget lækkert forum du har fået lavet her.

Men til sagen som henvender sig til købere af fladskærme, som vil overføre PC signal til fladskærmen.

Nu ved jeg ikke, hvor meget der er blevet snakket om dette emne her på sitet. og om indlægget skal placeres her.
Men hvis man står og skal købe en lækker fladskærm til stuen, og har tænkt sig evt. at benytte den som pc skærm, vil jeg gøre jer yderst opmærksom på, at både ved VGA, DVI og HDMI kan der opstå problemmer.

Jeg arbejder selv i en forretning, som for det meste sælger fladskærme. Da en af mine kollegager skulle købe fladskærm til stuen, og netop havde tanker om at bruge den som pc skærm, testede vi stort set alle vores 32" lcd tv, som var af mærker henholdsvis; Philips, Jvc, LG og Sony. Det viste sig, at stort set alle sammen kunne vise pc signal, enten om det var VGA, DVI osv. men til vores store overraskelse, var der ingen stabilitet. dvs. hvis man genstartede pc`en skulle man igen ind i skærmindstillinger og sætte grafikkortet op. Ved JVC skærm var der heller ingen DVI, HDMI stick, men et helt tredje, som jeg desværre ikke husker. Vi ringede derfor og snakkede med vores konsulent fra JVC, som beklageligt måtte fortælle og man ikke endnu havde valgt at markedsføre dette specielle stick. Så som køber af dette TV, var det kun muligt at benytte VGA indtil det andet kom på markedet.

Så hvis nogen tænker på at købe fladskærm med formål at se PC billedet på. så hver opmærksom på dette problem.
Af Peter
#301
da at på nogle modeller kan man gemme de forskellige indstilinger man måtte have foretaget.... ?
Brugeravatar
Af Champs
#324
Dit svar el. spørgmål virker lidt svært at forstår.
Hvis du spørg om man kan gemme indstillinger man har foretaget sig på skærmen, er svaret nej, da det er grafikkortet i pc`en der stilles på.
Af Peter
#344
Ja det kan jeg godt se.... det var noget af en "sprogknude" jeg fik lavet der :D Sorry

Men du forstod meningen, kan jeg se
Brugeravatar
Af Champs
#361
Hej Peter, ja det håber jeg ;).

Nu har jeg selv fået købt en fladskærm en philips 32" PF 9966 lcd.
Når jeg få tid, skal der selvfølgelig undersøges nogle ting omkring den. som bl.a. er hvordan signalet fra PC til fladSkærm bliver, om det er stabilt og hvor godt det er.

Udover over det ,er jeg en nær ven til Rasmus , som måske vil teste den herinde. Så der kommer mulighvis nogle uddybende test af skærmen, hvis nogen skulle have interesse. :p
Brugeravatar
Af Pengzi
#388
Hej Champs,

Jeg leder også efter en LCD-tv. Den Philips du købte er vist en af de high-ends :) . Hvilken indgang findes der på den (DVI, HDMI)? Hvis den har en DVI, kan man så bruge skærmen til native resolution altså 1366x768, når den er koblet op til en computer? Kunne du evt. oplyse mig prisen for sådan en i din forretning (min email: [email protected])? Tak skal du have!
Brugeravatar
Af Champs
#456
Hej igen.

Jeg ved desværre ikke om det er muligt at bruge skærmens native resolution 1366x768, når den er koblet op til en computer. Men har snakket lidt med Rasmus, og han mente ikke at den kunne.

Rasmuses svar:
Det kræver at den kan slukke 3 pixellinjer på hver side af billedet. De eneste skærme som folk har fundet, der kan gøre dette over dvi og hdmi er de nye LG


Mht. indgange findes der DVI stik og ikke HDMI, men det går up på et.
her er et link til den: http://www.p4c.philips.com/files/3/32pf ... ss_dan.pdf

Mht. prisen ligger den på ca. 18.999,- og da netto prisen er ikke den vilde, falder den nok ikke yderligere. Samsung kommer desuden med en hel ny serie som kunne være interesant. ellers er philips. 30" lcd 7230 et udemærket valg til 14.700,-.

Arbejder i Electriccity så hvis du har sådan en liggende tæt på dig, så kig ind og se det store udvalg der kommer om ca. 3 uger.

God jagt :)
Brugeravatar
Af Champs
#506
Man må godt nok sige, at det er en ordenlig lang tråd du har fået ;-)

Fik ikke lige læst den hele, men fik du løst problemmet med skærmen?
Brugeravatar
Af zerocool
#507
Champs skrev:Man må godt nok sige, at det er en ordenlig lang tråd du har fået ;-)

Fik ikke lige læst den hele, men fik du løst problemmet med skærmen?
Nej, jeg købte en ny. Det står også længer henne i tråden.
Af Rtorp
#848
Champs skrev: Samsung kommer desuden med en hel ny serie som kunne være interesant. ellers er philips. 30" lcd 7230 et udemærket valg til 14.700,-.



Arbejder i Electriccity så hvis du har sådan en liggende tæt på dig, så kig ind og se det store udvalg der kommer om ca. 3 uger.

God jagt :)
Hvad hedder den serie ?
Er det store udvalg kommet nu ? :)
Brugeravatar
Af Champs
#851
Hej nej desværre ikke endnu, de er på vej og skulle gerne komme i næste uge. serien vi har nu hedder 51.

61 modellen vi får er den som har vundet EISA prisen, den får vi i henholdsvis 32" og 40" (Denne fik EISA, prisen.)
Af hawk
#9839
hej

Jeg har købt en samsung le40-m61 og jeg må sige at den kører kanon med en pc på. Jeg spiller med stor fornøjelse WOW på 40" :).
Af xenon
#9840
[quote="hawk"]hej

Jeg har købt en samsung le40-m61 og jeg må sige at den kører kanon med en pc på. Jeg spiller med stor fornøjelse WOW på 40" :).[/quote]

det lyder da godt - men kan du fortælle om der er tale om reél pixelmapping eller om det bare ser ok ud?