Debat af mediebokse, mediestreamer og mediecentre. Platforme, apps, streaming.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Grenaahavn
#340074
Hejsa alle. Jeg undre mig lidt over at der SÅ meget forskel på billedekvaliteten når jeg ser f.eks TV2 direkte på mit gamle Samsung ES 8005 årg 2013 (antennestik) sammenlignet med igennem min Apple tv hd box som er meget dårligere(internetstik) :s . Er det min Apple tv box som er for gammel?
Af Supergris
#340097
Når du ser direkte, er det via kabel, når du ser TV igennem din Apple TV, er der tale om streaming over nettet, som generelt er dårligere end kabelnettet, når vi snakker de gængse TV-kanaler.
Kvaliteten af dit netværk har også indflydelse på den kvalitet, du oplever, så med mindre du har en god router, som kan levere ordentlig og stabil dækning over WiFi, så er kabel (til internettet) at foretrække, dog uden det overgår flow-TV, som stadig er en klasse eller to over, hvad du kan forvente, hvis du streamer over nettet...
Af jkn789
#340098
Ja, jeg har også tydelig forskel på kvaliteten mellem tv via waoo 4k boks og Apple tv og jeg har kablet Apple tv med 500 /500 hastighed. Men det er i sidste ende kvaliteten af streaming tjenesterne, altså hvor mange Bits de sender med og du skal over på Apple tv + eller andre af de store streaming tjenester for at få en acceptabel hastighed og særlig sport lider under lav hastighed og ser langt bedre ud via alm kabel tv.