Debat af mediebokse, mediestreamer og mediecentre. Platforme, apps, streaming.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#338227
Kære alle,
Efter opdatering i dag til appleTv 15.2 så er der sort skærm på TV2 play.

Lyden går fint igennem - men billedet gør ikke?

Håber nogen kan hjælpe..

Jeg har naturligvis geninstalleret app etc og der er forsat sort skærm men lyd?
#338403
Hejsa Samanda

Jeg har oplevet dette problem med TV2 Play lige siden jeg gik til Apple TV fremfor indbygget Android TV.
Og jeg vil hellere bruge ATV, som er bedst for mig.

Jeg har netop i dag (23 december) chattet med TV2 Play om dette igen.
I følge ham Raasmus jeg skrev med i dag så er der 3 mulige løsninger:

1) Slet app'en - sluk din enhed (inklusiv hiv strømmen helt ud) - start igen og installér app'en
Denne har jeg selv gjort hver gang app'en har fejlet siden april.

2) Fra Rasmus:
"Jeg skal bede dig prøve noget, som virker meget tåbeligt, men som har vist sig at kunne løse lignende udfordringer.

Start med at tage dit HDMI stik ud og vend det om, således at den indgang der før sad i Apple TV'et i stedet sidder i dit fjernsyn.

Herefter går du ind i indstillinger --> system --> start igen.

Hvordan virker det efterfølgende?
"

3) Fra Rasmus
"➜ Lyd og video ➜ Opløsning ➜ 720p HD - 50 Hz ➜ OK.

Herefter skal du igen gå til Indstillinger --> System --> Start igen.
"

Jeg har endnu ikke selv prøvet 2 og 3 endnu.
Ved 3 går jeg ud fra det er vigtigt du har match funktionerne slået til i forhold til andre apps og deres indhold - det mener jeg eksperterne herinde plejer at sige (selvom 4K SDR 50Hz burde være rigeligt).
#338405
Det er “sjovt” som den app opfører sig underligt. Jeg havde stort set ikke andet end problemer med den på min Shield TV boks, men efter jeg skiftede til ATV 4K har det kørt noget bedre.

Nogen gange oplever jeg sort skærm når jeg skal starte noget. Så plejer det at hjælpe at gå tilbage og så starte det igen.

Sidst jeg havde et problem der gjorde appen ubrugelig gjorde de noget inde hos dem, så det er altså ikke altid lokalt problemet er?

Håber du får løst problemet :)
#341463
Gør det samme som JanThomsen Har dog også haft sort skærm på viaplay et par gange, men virker igen efter genstart