Debat af mediebokse, mediestreamer og mediecentre. Platforme, apps, streaming.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#338044
allo skrev: 12. dec 2021, 16:04 Strong Leap-s1 er så godt som 1:1 kopi af Mecool KM2, hvorfor skulle det være umuligt for flatpanlels at diske op med noget som er BEDRE for ca.200kr. mere??? noget som ville sætte alle de andre på plads??
"Firma profil
STRONG, er en del af SKYWORTH koncernen, som er en af de førende TV -og set-top-boks producenter i verden og den førende indenfor innovations teknologi."

7 milliarder dollars i omsætning om året.

Det er dem du mener et frivilligt drevet entusiast-website burde gå ud og konkurrere imod... Bilfabrik er ikke så langt fra som du tror. Google "Zenvo".
#338051
Hvis du vil undgå reklamer på YouTube, så kan jeg anbefale en billig løsning til YouTube Premium. Hvis du ikke allerede har en VPN, så brug TunnelBear (gratis) og sæt den til Indien når du køber YouTube Premium. Koster så vidt jeg husker kr. 39 for 3 måneder. Det burde være til at betale :-)
Når du har betalt kan du slå VPN fra. Så er reklamer væk på alle enheder og man får også en musiktjeneste med.
Af allo
#338052
Otto J skrev:"Firma profil
STRONG, er en del af SKYWORTH koncernen, som er en af de førende TV -og set-top-boks producenter i verden og den førende indenfor innovations teknologi."

7 milliarder dollars i omsætning om året.

Det er dem du mener et frivilligt drevet entusiast-website burde gå ud og konkurrere imod... Bilfabrik er ikke så langt fra som du tror. Google "Zenvo".
flot Otto...du siger at jeg er naiv og alt det andet og så skilter du med et firma som omsætter for 7 mia. og 'en af de førende TV -og set-top-boks producenter i verden og den førende indenfor innovations teknologi' OG...SOM...IKKE..KAN...ANDET end at diske op med direkte 1:1 klon af et andet produkt (havde de opkøbt dem - fair nok - men det har de IKKE)...flot Otto...det er noget som man virkelige kan tage seriøst...

Otto...det du siger er bare helt til grin...
min vurdering af efterspørgslen er stærkt overvurderet...folk poster HVER...ENESTE...DAG noget om Android TV bokse (ikke kun her - generelt), der bliver skrevet anmeldelser (ikke kun af flatpanels) AF...TV...BOKSE, det er ganske alm. HVERDAGS EMNE! - ikke kun her!, der bliver solgt Android TV bokse i samtlige butikker som forhandler elektronik så pak venligst dine 'naiv og 'overvurderet' og gem dig bag 'firma som omsætter for 7mia. om året' og 'Jeg har siddet nogle år som produktchef i en større produktionsvirksomhed i audiobranchen'

skulle min baggrund (hvad end jeg nu laver) have noget at gøre med at jeg er overbevidst om at det ikke er super svært at opgraderer en boks til de specs som jeg taler om fra starten? undersøge muligheden for at implementere adblocker (som man kender den fra pc)??? se om det er muligt at føre ud i levet (mht. økonomien/produktionen og en salgspris som ville ligge på 800-850kr.)???
Otto J skrev:Det er med vilje langt ude, for det er dit forslag også.
Otto J skrev:Det er dem du mener et frivilligt drevet entusiast-website burde gå ud og konkurrere imod... Bilfabrik er ikke så langt fra som du tror. Google "Zenvo".
du er så langt ude Otto...og nej...- jeg tror ikke en mm på at det var 'med vilje' men...- så længe at du selv tror på det Otto...så længe at du selv tror på det det...
Senest rettet af allo 15. dec 2021, 13:21, rettet i alt 2 gange.
Af allo
#338053
Christopher B skrev: 15. dec 2021, 13:07 Hvis du vil undgå reklamer på YouTube, så kan jeg anbefale en billig løsning til YouTube Premium. Hvis du ikke allerede har en VPN, så brug TunnelBear (gratis) og sæt den til Indien når du køber YouTube Premium. Koster så vidt jeg husker kr. 39 for 3 måneder. Det burde være til at betale :-)
Når du har betalt kan du slå VPN fra. Så er reklamer væk på alle enheder og man får også en musiktjeneste med.
det jeg taler om er en adblocker som man kender den fra pc...gratis :-)
undersøge muligheder, ting og sager kan og burde man nu altid...

YouTube overholder ikke landets love (bl.a. mht. ytringsfrihed) da de blokerer og fjerner hvad DE mener skal fjernes og blokeres så det med at støtte dem økonomisk er (i min verden) helt ved siden af :-) - plus så tjener de nok i forvejen ;-)
#338055
Christopher B skrev: 15. dec 2021, 13:07 Hvis du vil undgå reklamer på YouTube, så kan jeg anbefale en billig løsning til YouTube Premium. Hvis du ikke allerede har en VPN, så brug TunnelBear (gratis) og sæt den til Indien når du køber YouTube Premium. Koster så vidt jeg husker kr. 39 for 3 måneder. Det burde være til at betale :-)
Når du har betalt kan du slå VPN fra. Så er reklamer væk på alle enheder og man får også en musiktjeneste med.
Har du selv gjort det, og er det en enkelt-bruger eller familie-løsning? Jeg læste nemlig, at det var problematisk at tilføje familiemedlemmer, hvis man havde købt i et andet land.
#338056
Nogen gange undrer jeg mig at nogen kan stemme på Enhedslisten ud fra et økonomisk synspunkt, men så læser jeg opslag fra eksempelvis Allo, og så undrer jeg mig ikke mere. Denne plan har jo ingen gang på jorden.

Du siger et par tusind enheder, det vil sige en omsætning på 850*2000= 1.700.000 kr. herfra trækker du så moms ud: så har du 1.360.000 kr. at producere, markedsføre og software udvikle. Og hvis der skal være en gulerod for projektet, så skal du jo helst heller ikke gå i nul.

Der skal ansættes folk til at producere og software udvikle, fragt priser og komponenter er maks pris lige nu, pga. af stor efterspørgsel.

Det er godt du ikke selv tænker på at gå i gang Allo, for du ville gå konkurs inden du er startet.

Jeg tror det er bedre for alle, at du spare op 1 måned mere ,og køber en boks til 1700kr. Hvilket også er virkelig billigt. Måske du skulle finde et nyt job med bedre løn, der har aldrig været bedre muligheder.
#338057
allo skrev: 15. dec 2021, 13:17
Christopher B skrev: 15. dec 2021, 13:07 Hvis du vil undgå reklamer på YouTube, så kan jeg anbefale en billig løsning til YouTube Premium. Hvis du ikke allerede har en VPN, så brug TunnelBear (gratis) og sæt den til Indien når du køber YouTube Premium. Koster så vidt jeg husker kr. 39 for 3 måneder. Det burde være til at betale :-)
Når du har betalt kan du slå VPN fra. Så er reklamer væk på alle enheder og man får også en musiktjeneste med.
det jeg taler om er en adblocker som man kender den fra pc...gratis :-)
undersøge muligheder, ting og sager kan og burde man nu altid...

YouTube overholder ikke landets love (bl.a. mht. ytringsfrihed) da de blokerer og fjerner hvad DE mener skal fjernes og blokeres så det med at støtte dem økonomisk er (i min verden) helt ved siden af :-) - plus så tjener de nok i forvejen ;-)
Jeg tvivler på at du vil få licens til at køre et officielt Android TV os, hvis du i dit drømmeprodukt har default adblocker.
#338058
allo skrev: 15. dec 2021, 13:12flot Otto...du siger at jeg er naiv og alt det andet og så skilter du med et firma som omsætter for 7 mia. og 'en af de førende TV -og set-top-boks producenter i verden og den førende indenfor innovations teknologi' OG...SOM...IKKE..KAN...ANDET end at diske op med direkte 1:1 klon af et andet produkt (havde de opkøbt dem - fair nok - men det har de IKKE)...flot Otto...det er noget som man virkelige kan tage seriøst...
Nu var det jo dig selv, der bragte Strong på banen med at deres produkt nemt kan laves bedre, men måske du skulle vende den om og se, hvad en virksomhed, der er "førende inden for set-top bokse" kan "diske op med".

Hvordan skal du, med en bøjet femøre på lommen, så kunne gøre det bedre?
Af allo
#338062
lunddal skrev:Jeg tvivler på at du vil få licens til at køre et officielt Android TV os, hvis du i dit drømmeprodukt har default adblocker.
man kan altid undersøge sagen...og mon det ville være ulovligt for dem at sige 'nej, der må ikke implementeres adblocker' - kan man det på pc så burde det også kunne laves til Android
Senest rettet af allo 15. dec 2021, 14:56, rettet i alt 1 gang.
Af allo
#338063
claus64 skrev: 15. dec 2021, 14:05 Hvorfor er 800 kr det magiske tal den skal ned på? Har du lavet en brugerundersøgelse eller hvordan?


siden at du ikke gider læse hele tråden :-) :


allo skrev: 13. dec 2021, 12:48
Torben Rasmussen skrev:Jeg tror godt jeg kan smide et søm i kisten her :D Vi har ikke ambition om at tage produktansvar på os og starte udvikling af hardware mv. Der er ikke ressourcer i form af tid eller penge til at kickstarte sådan et projekt.
ærgerligt, ærgerligt, ærgerligt men...sådan er det :-)

det hele ER ellers udviklet og på markedet - det skal blot tilpasses (også økonomisk), brandes og sendes med posten til os :-)

det er super ærgerligt da der VIRKELIG ER PLADS til et 3. segment...

det 1. segment (5-600kr.) dækker rå minimum på alle hardware punkter

så har vi det halve segment i form af Nvidia Shield til de ca.1000+ kr. (sådan kan man også tage gas på folk)

og det 3. segment i form af Apple (som altid: overpriced, men også som altid: folk æder den med stolthed) og Shield Pro (definitionen på hvordan man tager gas OG pis på folk :-) - men hej! man kan også game på den :-) - sagt ironisk)

så ja...der mangler et godt produkt i 800-850kr. klasse...bare dobbelt op på alt (ram, lagerplads, Gigabit LAN, installeret adblocked software) men...kommer det ikke så bliver de bare ved med at malke os ligesom de fleste andre...
Af allo
#338064
lunddal skrev: 15. dec 2021, 13:58
Nu var det jo dig selv, der bragte Strong på banen med at deres produkt nemt kan laves bedre, men måske du skulle vende den om og se, hvad en virksomhed, der er "førende inden for set-top bokse" kan "diske op med".

Hvordan skal du, med en bøjet femøre på lommen, så kunne gøre det bedre?
jeg nævner også Mi og Thomson og Nokia og andre kloner i samme prisklasse...og jeg

jeg nævner også (TIT!!!) Ø-KO-NO-MI! - for igen: det ser ud til at alle kan producere det laveste segment og stadigvæk tjene penge på det (laveste udsalgspris: 499kr) - så det koster næppe det 80. dobbelte at producere dem...- uanset HVEM der så vælger at gøre det...
Af allo
#338065
Emilos88 skrev: 15. dec 2021, 13:52 Nogen gange undrer jeg mig at nogen kan stemme på Enhedslisten ud fra et økonomisk synspunkt, men så læser jeg opslag fra eksempelvis Allo, og så undrer jeg mig ikke mere. Denne plan har jo ingen gang på jorden.

Du siger et par tusind enheder, det vil sige en omsætning på 850*2000= 1.700.000 kr. herfra trækker du så moms ud: så har du 1.360.000 kr. at producere, markedsføre og software udvikle. Og hvis der skal være en gulerod for projektet, så skal du jo helst heller ikke gå i nul.

Der skal ansættes folk til at producere og software udvikle, fragt priser og komponenter er maks pris lige nu, pga. af stor efterspørgsel.

Det er godt du ikke selv tænker på at gå i gang Allo, for du ville gå konkurs inden du er startet.

Jeg tror det er bedre for alle, at du spare op 1 måned mere ,og køber en boks til 1700kr. Hvilket også er virkelig billigt. Måske du skulle finde et nyt job med bedre løn, der har aldrig været bedre muligheder.
næste gang, inden du kommer alt for godt i gang med at udtale dig om mig og mine på den måde som du gør - så tæl lige til 10

kort svar (som jeg allerede har givet 3 eller 4 gange):

alle andre (jeg ved godt at de er meget større og har lommer som på ingen kan sammenlignes med flatpanels's) KAN producere noget som KAN sælge for MINDRE end 500kr. og HVOR SAMTLIGE PARTNER stadigvæk TJENER på produktet (jeg ved at de også sælger andre produkter - pointen er at de ikke producerer noget for at tabe penge på det)

og hvis det ikke er nok så nævnte jeg (for længe siden) at det ville være spændende at høre/finde ud af HVAD det ville koste at producere det jeg taler om - det er ligesom KERNEN i det hele! - og udgangspunktet er: ANDRES PEODUKTER! - og priser som de sælges for!
#338066
Jeg elsker folk der er ufrivilligt komiske 😄😄

Lad mig give dig et par hints:

Økonomi handler ikke kun om stykpris.

At producere et produkt er en meget lille del af at sætte det på gaden.

Prøv at undersøge hvor mange af de bokse du omtaler der i virkeligheden produceres på samme fabrik.

Prøv at undersøge hvor få mærker der rent faktisk producerer noget selv længere.

At designe og få produceret dét du beskriver er super nemt, hvis du kan finde et par millioner til at få producenten i kina til at starte maskineriet op. Piece of cake. Dén del har du helt rigtigt fag i. Dét du mangler er de andre 95% af at sælge et produkt.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 7