Debat af mediebokse, mediestreamer og mediecentre. Platforme, apps, streaming.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af allo
#337933
hej,

har I nogensinde overvejet/haft i tankerne at producere Jeres egen Android tv boks??

I ved hvad der skal til...I ved hvad der fungerer og hvad der ikke fungerer på andre tv bokse...

jeg er bare så træt af '2GB ram' og '10/100 Ethernet' og fjernbetjeninger som enten er alt for store eller alt for lille og knapper som er malplacerede og ekstra knapper som er til at brække sig over, og Shield Pro med en pris som er helt til grin og overpriced Apple produkter som mange ikke vil røre ved pga. det ene og/eller det 117. osv., osv.

I har en vis merit (jeg er tit dybt uenig med Jeres vurderinger, anbefalinger samt med det hvad I vælger at holde fokus på og ting som I vælger at forbigå helt) og I har ansigt udadtil som jeg er næsten sikker på at en eller flere ville overveje at sige 'ja' til hvis en form for sammenarbejde eller evt. støtte skulle komme på tale

en god TV boks som ville slå MI, Strong, Nokia, Google Chromecast TV og den lille Nvidia Shield TV

bare EN GOD TV BOKS...gennemtænkt og med bedre specs end de ovennævnte (mindst 4GB ram, A55, 32GB, 10/100/1000 Ethernet etc.) til en pris på omkring 800kr.

fokus på 'gaming'-delen kunne undersøges (for mig så er det helt utroligt at folk overhoved taler om/forbinder tv bokse og 'spille spil på dem' men...to each his own...) og enten droppe helt eller inkluderes til en vis grad (helt droppe helt, rå fokus på TV boks delen...)

finde en softwareudvikler som muligvis ville implementere/integrere adblocker (f.eks. til Youtube) - der findes en del af dem

bare et decideret gennemtænkt og BEDRE produkt til en fornuftige pris...et par 1000 eksemplarer så der er nok til os alle sammen :-)
Af allo
#337936
man kan ikke smække med karruseldøre og der er også et par andre ting som hører med til 'det kan ikke lade sig at gøre'-kategorien - men ikke det her

Strong Leap-s1 er så godt som 1:1 kopi af Mecool KM2, hvorfor skulle det være umuligt for flatpanlels at diske op med noget som er BEDRE for ca.200kr. mere??? noget som ville sætte alle de andre på plads??

jeg taler om (på den ene side) små men (på den anden side) betydelige forbedringer som ikke vil springe budgettet...

fra 2 til 4GB
fra 8 til 16 eller max 32GB (16 er nok mere end rigeligt...)
fra 100 til 1000 Ethernet
fra reklamer til adblocker
og et par andre forbedringer

det andet det er (hverken mere eller mindre) definitionen på 'malkning'

et godt, solidt, fair (mht. prisen) produkt skabt af folk som day in - day out, uge efter uge, md. efter md., år efter år rører ved alle disse ting

jeg taler ikke om et 'vi bliver rige på det her'-projekt men om noget som de ikke kommer til at miste penge på og hvor vi (for en gangs skyld) ender med noget som er skabt af folk som ved hvad der skal til...
Af allo
#337940
måske, måske ikke...

selvfølgelig er det et projekt...et ret stort projekt og en satsning som kræver tid, penge, viden - men det er også et emne som flatpanlels ER dus med...

det ville være spænde at høre hvad det ville koste (pr. enhed) at producere lad os sige (blot et tal...) 1000 enheder med de nævnte specs (selvfølgelig inkl. alle de ikke nævnte såsom licenser, wi-fi, en enkelt eller to USB, fjernbetjening m.m.)

hvis Thomson, Strong og et par andre kan producere 1:1 kopi af Mecool; Nokia, Google Chromecast Tv m.f. tilsvarende bokse med mega nederen hardware og STADIGVÆK tjene på dem ved at sælge dem til den nette sum af mindre end 600kr. (jeg ved godt at de også tjener penge på andre ting ;-) ) - så kunne f.eks. en platform som flatpanlels lige så godt vise vejen frem og lukke kæften på dem alle sammen ved at slå dem af pinden...
Af jng
#337942
allo skrev: 12. dec 2021, 19:51 ...
det ville være spænde at høre hvad det ville koste (pr. enhed) at producere lad os sige (blot et tal...) 1000 enheder med de nævnte specs (selvfølgelig inkl. alle de ikke nævnte såsom licenser, wi-fi, en enkelt eller to USB, fjernbetjening m.m.)
...
20.000 DKK ± 10% (uden moms)
#337951
Selvfølgelig kan det lade sig gøre, det er nok mere et spørgsmål om tid og lyst.
Kan huske en gang der var en som ville producere det "perfekte" fjernsyn, mener han hed Otto og var meget synlig på diverse fora. Han var nærmest en guru inden for fjernsyn og gik ind for det korrekte billede. Hans ønske om at lave et fjernsyn var folk helt vilde med, men det kom aldrig på markedet og han mødte konstant udfordringer som til sidst endte med at gøre en ende på hans projekt.
#337954
allo skrev: 12. dec 2021, 19:51 hvis Thomson, Strong og et par andre kan producere 1:1 kopi af Mecool...
Hvis der er en boks, der er 1:1 kopier af en anden, er det nok fordi, det er samme boks.

Det er ikke unormalt, at forskellige virksomheder køber samme produkt hos en eller anden producent og får eget logo trykt på. Det er en nem måde at få en produktkategori i sortimentet.

Men det du efterspørger er altså (i meget korte træk):

- Udvikling og test af hardware
- Sørge for at software kører korrekt
- Indkøbe komponenter
- Få lavet en aftale med en, der kan producere den endelige hardware
- Sikkert forudbetale for en bestemt mængde
- Få styr på logistik
- Finde ud af hvor og hvordan den skal sælges
- Reklamere for den
- Tage sig af reklamationer
- Supportere kunderne
- Tilrette ny udgave af software, så boksen kan opdateres
#337955
lunddal skrev:Et spørgsmål om tid og lyst? 🤪
Beklager meget hvis jeg ikke er lige så intelligent som dig, men hvorfor er det fjollet det jeg skriver? Det er da et spørgsmål og tid og lyst... selvfølgelig er der da også økonomi i det, men i bund og grund kan man da bare gå i gang hvis man mener man kan gøre det bedre end de andre på markedet.
lunddal skrev:Men det du efterspørger er altså (i meget korte træk):

- Udvikling og test af hardware
- Sørge for at software kører korrekt
- Indkøbe komponenter
- Få lavet en aftale med en, der kan producere den endelige hardware
- Sikkert forudbetale for en bestemt mængde
- Få styr på logistik
- Finde ud af hvor og hvordan den skal sælges
- Reklamere for den
- Tage sig af reklamationer
- Supportere kunderne
- Tilrette ny udgave af software, så boksen kan opdateres
Igen, hvorfor er det så underligt? Det er da sådan man starter op. Nogen skal turde tage chancen og så kan man enten få success eller brænde fingrene...
#337956
Fidoble skrev: 13. dec 2021, 08:06 Selvfølgelig kan det lade sig gøre, det er nok mere et spørgsmål om tid og lyst.
Kan huske en gang der var en som ville producere det "perfekte" fjernsyn, mener han hed Otto og var meget synlig på diverse fora. Han var nærmest en guru inden for fjernsyn og gik ind for det korrekte billede. Hans ønske om at lave et fjernsyn var folk helt vilde med, men det kom aldrig på markedet og han mødte konstant udfordringer som til sidst endte med at gøre en ende på hans projekt.

Ottos' største fejl fejl var at gå efter små LCD TV.
og så prisen på det færdige produkt

Og i dag kan man købe et super tv. og hvis det kalibreres så er der ikke meget at hente andre steder
#337958
Jeg tror godt jeg kan smide et søm i kisten her :D Vi har ikke ambition om at tage produktansvar på os og starte udvikling af hardware mv. Der er ikke ressourcer i form af tid eller penge til at kickstarte sådan et projekt.
Af allo
#337969
Torben Rasmussen skrev:Jeg tror godt jeg kan smide et søm i kisten her :D Vi har ikke ambition om at tage produktansvar på os og starte udvikling af hardware mv. Der er ikke ressourcer i form af tid eller penge til at kickstarte sådan et projekt.
ærgerligt, ærgerligt, ærgerligt men...sådan er det :-)

det hele ER ellers udviklet og på markedet - det skal blot tilpasses (også økonomisk), brandes og sendes med posten til os :-)

det er super ærgerligt da der VIRKELIG ER PLADS til et 3. segment...

det 1. segment (5-600kr.) dækker rå minimum på alle hardware punkter

så har vi det halve segment i form af Nvidia Shield til de ca.1000+ kr. (sådan kan man også tage gas på folk)

og det 3. segment i form af Apple (som altid: overpriced, men også som altid: folk æder den med stolthed) og Shield Pro (definitionen på hvordan man tager gas OG pis på folk :-) - men hej! man kan også game på den :-) - sagt ironisk)

så ja...der mangler et godt produkt i 800-850kr. klasse...bare dobbelt op på alt (ram, lagerplads, Gigabit LAN, installeret adblocked software) men...kommer det ikke så bliver de bare ved med at malke os ligesom de fleste andre...
#337970
Fidoble skrev: 13. dec 2021, 09:02
lunddal skrev:Et spørgsmål om tid og lyst? 🤪
Beklager meget hvis jeg ikke er lige så intelligent som dig, men hvorfor er det fjollet det jeg skriver? Det er da et spørgsmål og tid og lyst... selvfølgelig er der da også økonomi i det, men i bund og grund kan man da bare gå i gang hvis man mener man kan gøre det bedre end de andre på markedet.
Jeg vil nu mene at penge er en voldsom stor del af det - og så selvfølgelig viden.

Man kan jo ikke bare flikke en boks sammen, bare fordi man har lyst.
Senest rettet af lunddal 13. dec 2021, 12:57, rettet i alt 1 gang.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 7