Debat af mediebokse, mediestreamer og mediecentre. Platforme, apps, streaming.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af allo
#338065
Emilos88 skrev: 15. dec 2021, 13:52 Nogen gange undrer jeg mig at nogen kan stemme på Enhedslisten ud fra et økonomisk synspunkt, men så læser jeg opslag fra eksempelvis Allo, og så undrer jeg mig ikke mere. Denne plan har jo ingen gang på jorden.

Du siger et par tusind enheder, det vil sige en omsætning på 850*2000= 1.700.000 kr. herfra trækker du så moms ud: så har du 1.360.000 kr. at producere, markedsføre og software udvikle. Og hvis der skal være en gulerod for projektet, så skal du jo helst heller ikke gå i nul.

Der skal ansættes folk til at producere og software udvikle, fragt priser og komponenter er maks pris lige nu, pga. af stor efterspørgsel.

Det er godt du ikke selv tænker på at gå i gang Allo, for du ville gå konkurs inden du er startet.

Jeg tror det er bedre for alle, at du spare op 1 måned mere ,og køber en boks til 1700kr. Hvilket også er virkelig billigt. Måske du skulle finde et nyt job med bedre løn, der har aldrig været bedre muligheder.
næste gang, inden du kommer alt for godt i gang med at udtale dig om mig og mine på den måde som du gør - så tæl lige til 10

kort svar (som jeg allerede har givet 3 eller 4 gange):

alle andre (jeg ved godt at de er meget større og har lommer som på ingen kan sammenlignes med flatpanels's) KAN producere noget som KAN sælge for MINDRE end 500kr. og HVOR SAMTLIGE PARTNER stadigvæk TJENER på produktet (jeg ved at de også sælger andre produkter - pointen er at de ikke producerer noget for at tabe penge på det)

og hvis det ikke er nok så nævnte jeg (for længe siden) at det ville være spændende at høre/finde ud af HVAD det ville koste at producere det jeg taler om - det er ligesom KERNEN i det hele! - og udgangspunktet er: ANDRES PEODUKTER! - og priser som de sælges for!
#338066
Jeg elsker folk der er ufrivilligt komiske 😄😄

Lad mig give dig et par hints:

Økonomi handler ikke kun om stykpris.

At producere et produkt er en meget lille del af at sætte det på gaden.

Prøv at undersøge hvor mange af de bokse du omtaler der i virkeligheden produceres på samme fabrik.

Prøv at undersøge hvor få mærker der rent faktisk producerer noget selv længere.

At designe og få produceret dét du beskriver er super nemt, hvis du kan finde et par millioner til at få producenten i kina til at starte maskineriet op. Piece of cake. Dén del har du helt rigtigt fag i. Dét du mangler er de andre 95% af at sælge et produkt.
#338068
allo skrev: 15. dec 2021, 14:54
lunddal skrev: 15. dec 2021, 13:58
Nu var det jo dig selv, der bragte Strong på banen med at deres produkt nemt kan laves bedre, men måske du skulle vende den om og se, hvad en virksomhed, der er "førende inden for set-top bokse" kan "diske op med".

Hvordan skal du, med en bøjet femøre på lommen, så kunne gøre det bedre?
jeg nævner også Mi og Thomson og Nokia og andre kloner i samme prisklasse...og jeg

jeg nævner også (TIT!!!) Ø-KO-NO-MI! - for igen: det ser ud til at alle kan producere det laveste segment og stadigvæk tjene penge på det (laveste udsalgspris: 499kr) - så det koster næppe det 80. dobbelte at producere dem...- uanset HVEM der så vælger at gøre det...
Nej, du nævner ikke økonomi. Du nævner en pris, men du har tydeligvis ikke et overblik over økonomien i dette projekt.

Edit: ninja'd af Otto
Af allo
#338069
lunddal skrev: 15. dec 2021, 15:43 Nej, du nævner ikke økonomi. Du nævner en pris, men du har tydeligvis ikke et overblik over økonomien i dette projekt.
det har jeg gjort en del gange...fra starten (side 1)...
Af allo
#338071
Otto J skrev: 15. dec 2021, 15:11 Jeg elsker folk der er ufrivilligt komiske 😄😄

Lad mig give dig et par hints:

Økonomi handler ikke kun om stykpris.

At producere et produkt er en meget lille del af at sætte det på gaden.

Prøv at undersøge hvor mange af de bokse du omtaler der i virkeligheden produceres på samme fabrik.

Prøv at undersøge hvor få mærker der rent faktisk producerer noget selv længere.

At designe og få produceret dét du beskriver er super nemt, hvis du kan finde et par millioner til at få producenten i kina til at starte maskineriet op. Piece of cake. Dén del har du helt rigtigt fag i. Dét du mangler er de andre 95% af at sælge et produkt.
igen: idiotisk indlæg...jeg har ikke brug for dine hints...

jeg er udmærket klar over forløbet (dele ((hardware, software)), produktion, licenser etc.) - lad være med at spille klog, det er der ingen grund til - hold dig til dine mislykkede projekter (hvor end du sad/har været placeret i dem)

det er fair nok at du ikke kan rumme det som jeg siger - det forventer jeg heller ikke at du gør - men venligst lad være med at komme med bilfabrikker og postulater om at efterspørgslen på det produkt som jeg beskriver er stærkt overvurderet og andre beviser for at du ikke aner hvad du taler om
Af allo
#338072
Otto J skrev: 15. dec 2021, 15:53 Det er jeg tydeligvist ikke intelligent nok til at se.
nej, det er du ikke men...sådan er det bare...

citat fra side 1:
allo skrev: 14. dec 2021, 00:53hvis jeg havde en platform som denne, hvis jeg havde med disse ting at gøre (som sagt: til dagligt) så believe U me!!! - så havde jeg undersøgt A-L-T og SAMTLIGE MULIGHEDER for at finde ud af 'kan jeg (økonomisk)???'
#338073
allo skrev: 15. dec 2021, 13:12 flot Otto...du siger at jeg er naiv og alt det andet og så skilter du med et firma som omsætter for 7 mia. og 'en af de førende TV -og set-top-boks producenter i verden og den førende indenfor innovations teknologi' OG...SOM...IKKE..KAN...ANDET end at diske op med direkte 1:1 klon af et andet produkt (havde de opkøbt dem - fair nok - men det har de IKKE)
Jeg interesserer mig ikke rigtigt for Android TV bokse, men det tager ikke lang tid at google sig til at Mecool KM2 er produceret af Skyworth.
#338074
allo skrev: 15. dec 2021, 16:00

citat fra side 1:
allo skrev: 14. dec 2021, 00:53hvis jeg havde en platform som denne, hvis jeg havde med disse ting at gøre (som sagt: til dagligt) så believe U me!!! - så havde jeg undersøgt A-L-T og SAMTLIGE MULIGHEDER for at finde ud af 'kan jeg (økonomisk)???'
Wow. Jamen, så er der jo ikke mere at sige om dén ting.
#338075
allo skrev: 15. dec 2021, 15:59 jeg er udmærket klar over forløbet (dele ((hardware, software)), produktion, licenser etc.)
Og hvorfor er det så lige, at du mener, at det måtte være et projekt lige til at gå til for Flatpanels?

Hvordan skulle to mand i deres fritid kunne hamle op mod en milliardkoncern med en bedre boks for ca. 200,- mere?
Af allo
#338076
lunddal skrev: 15. dec 2021, 16:36 Og hvorfor er det så lige, at du mener, at det måtte være et projekt lige til at gå til for Flatpanels?

Hvordan skulle to mand i deres fritid kunne hamle op mod en milliardkoncern med en bedre boks for ca. 200,- mere?
det har jeg svaret på...hvis du bare gad at læse tråden...
Af allo
#338078
Otto J skrev:
allo skrev: 15. dec 2021, 13:12 flot Otto...du siger at jeg er naiv og alt det andet og så skilter du med et firma som omsætter for 7 mia. og 'en af de førende TV -og set-top-boks producenter i verden og den førende indenfor innovations teknologi' OG...SOM...IKKE..KAN...ANDET end at diske op med direkte 1:1 klon af et andet produkt (havde de opkøbt dem - fair nok - men det har de IKKE)
Jeg interesserer mig ikke rigtigt for Android TV bokse, men det tager ikke lang tid at google sig til at Mecool KM2 er produceret af Skyworth.
Thomson, Strong, Mecool - samme produkt - rebranded - hvem der end skulle producere dem (og for hvem)

About The Company

MECOOL product is designed and manufactured in-house. The company was established in 1998, specialized in Android STB software development and hardware design. With strong technical force and well-equipped testing equipment, we provide delivering stable, cost effective and superior flexible ODM/OEM service.
#338079
allo skrev: 15. dec 2021, 16:58
lunddal skrev: 15. dec 2021, 16:36 Og hvorfor er det så lige, at du mener, at det måtte være et projekt lige til at gå til for Flatpanels?

Hvordan skulle to mand i deres fritid kunne hamle op mod en milliardkoncern med en bedre boks for ca. 200,- mere?
det har jeg svaret på...hvis du bare gad at læse tråden...
Det har du netop IKKE svaret på. Du har faktisk ikke svaret på ret meget.
#338080
allo skrev: 15. dec 2021, 17:02 Thomson, Strong, Mecool - samme produkt - rebranded - hvem der end skulle producere dem (og for hvem)
Skyworth producerer dem - det er dem der har licensen til Netflix. Det er angivet i flere reviews af Mecool boksen. Hvem der så rent faktisk har udviklet den er uklart, men det er usandsynligt at det ikke er Skyworth selv.

Med andre ord: Den boks du vil bygge, kræver bare at sende en mail til Skyworth om hvilke modificeringer du vil have foretaget på dén boks, betale NRE omkostningerne og evt. godkendelser/licenser afhængigt af hvad du vil have modificeret, og så ellers lægge en ordre der dækker dén MOQ som skyworth måtte have. Så nemt er det sådan set at være producent i dag.

Som sagt, så er det ikke dén del der er svær - overhovedet.
allo skrev: 15. dec 2021, 17:02 About The Company

MECOOL product is designed and manufactured in-house. The company was established in 1998, specialized in Android STB software development and hardware design. With strong technical force and well-equipped testing equipment, we provide delivering stable, cost effective and superior flexible ODM/OEM service.
Den fremhævede del er enten A: Løgn, B: En generalisering der ikke lige gælder KM2 boksen, eller C: Udtryk for at Mecool er helt eller delvist ejet af Skyworth (så kan man diskutere definitionen af "in-house").
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 7