Debat af mediebokse, mediestreamer og mediecentre. Platforme, apps, streaming.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af allo
#338012
Otto J skrev:Ikke for at være uhøflig, men: Dit billede af hvad det kræver at udvikle og lancere et hardware produkt er mildt sagt naivt :-) Det svarer lidt til at spørge en kørelærer hvorfor han ikke starter en bilfabrik.
det er din mening Otto...og du er selvfølgelig 100% velkommen til at have den og se det på denne måde - jeg mener dog på ingen måde at det er en naiv tanke at sende en upgraderet version (hardware og undersøge muligheden for at implementere bl.a. adblocker) på markedet

igen:
- jeg taler om HELT...BASALE...UPGRADES som ville (betragteligt) løfte niveauet
- jeg taler ikke om hardware som ikke findes, som skal videreudvikles på, så det fungerer eller som kræver speciel tilpasning og jeg ved ikke hvad - for intet af det som jeg nævnte kræver noget ekstra - INTET (fra 2 til 4GB ram, fra 8 til 16/32 GB, Gigabit LAN, USB eller 2, gennemtænkt fjernbetjening - findes og fås allerede)

der er absolut ingen grund at overdrive så voldsomt (sammenligne mindre upgrades med etablering af en bilfabrik - det er bare for langt ude...)
Af allo
#338014
Globulus skrev: 14. dec 2021, 09:27
allo skrev: 14. dec 2021, 00:53 FOR DER MANGLER et godt produkt i 800-850kr. klasse
Du kan købe en 1st gen Apple TV 4K boks til den pris på brugtmarkedet.

Så har du en reklamefri boks med Gigabit ethernet og den bedste native app-support af stort set alle streamingtjenester.

Selv om 2nd gen er endnu bedre end 1st gen er sidstnævnte stadig langt bedre end de fleste Android-bokse:
https://www.macrumors.com/guide/apple-t ... -vs-gen-2/

På trods af at hverken Roku eller Amazon er på det danske marked med deres enheder synes jeg, at de fleste er godt dækket ind med de få bokse, der trods alt er. Og jeg kan ikke se andet end at markedet for de eksterne bokse alt andet lige vil skrumpe i takt med at brugerne skifter til nyere TV-apparater med bedre app-dækning.
som sagt:
- jeg er ikke den eneste som ikke vil røre ved Apple produkter (brugte, gratis eller sprit nye) plus så kan man ikke sammenligne 'kan købes' vs. 'holde øje med DBA' :-)

ellers så vidste jeg ikke at man slipper for reklamer på bl.a. Youtube på Apple Tv bokse...

markedet (i mine øjne) ville absolut ikke skrumpe - selve det at man f.eks. ikke kan installere Kodi på et 'smart' tv (måske findes der et par workarounds men...- pøj-pøj med dem :-) )...eller afspille jeg ved ikke hvilke formater på det fra f.eks. en ekstern HDD plus en del andre plusser som hører med til en ekstern tv boks ville ikke forsvinde til fordel for 'smart' tv...

en god (med de specs som jeg nævner i tråden) tv boks ville kun presse de andre til at producere noget ENDNU bedre til ENDNU bedre pris...- ellers (som sagt et par gange) så bliver de ved med at malke os for hård...
Af allo
#338026
hmenne skrev:Den bedste mulighed for at få lavet en sådan boks er nok at få samlet nok tilslutning på www.drop.com
det kommer an på hvad det ville koste at producere xxxx enheder...måske kunne det holdes mere lokalt...eller endnu bedre: HELT på egen hånd...det er udelukkende et spørgsmål om hvad det ville koste at producere et vist antal bokse...

hvis bokse som Leap-s1 kan sælges for under 600kr. og hvor både Strong og butikker som sælger dem tjener på dem så ser det lovende ud for en boks ned nævnte specs produceret og solg af én virksomhed...

jeg syses at det er ærgerligt at flatpanels ikke har planer om at kaste sig ud i det...ærgerligt men også helt forståeligt og 100% ok - selvom at flatpanels er en oplagt kandidat til jobbet...
#338027
allo skrev: 14. dec 2021, 13:10 som sagt:
- jeg er ikke den eneste som ikke vil røre ved Apple produkter (brugte, gratis eller sprit nye) plus så kan man ikke sammenligne 'kan købes' vs. 'holde øje med DBA' :-)

ellers så vidste jeg ikke at man slipper for reklamer på bl.a. Youtube på Apple Tv bokse...

markedet (i mine øjne) ville absolut ikke skrumpe - selve det at man f.eks. ikke kan installere Kodi på et 'smart' tv (måske findes der et par workarounds men...- pøj-pøj med dem :-) )...eller afspille jeg ved ikke hvilke formater på det fra f.eks. en ekstern HDD plus en del andre plusser som hører med til en ekstern tv boks ville ikke forsvinde til fordel for 'smart' tv...

en god (med de specs som jeg nævner i tråden) tv boks ville kun presse de andre til at producere noget ENDNU bedre til ENDNU bedre pris...- ellers (som sagt et par gange) så bliver de ved med at malke os for hård...
Hvis man skal kunne de ting, du gerne vil kunne med boksen er vi ovre i noget som ikke vil blive certificeret af de store udbydere, jvf. diskussionen i den anden tråd.

Derfor kan boksen kun blive et supplement til en anden, cerficieret streamingboks.

Der skal nok være nogen, der vil have en "rigtig" streamingboks stående og kombinere den med en Kodi-boks. Jeg var selv en af dem indtil for nogle år siden. Der var ikke én boks, der gjorde det hele, inklusive at afspille alverdens formater fra lokale medier, men det er der nu og den hedder Apple TV 4K.

Jo, der er rigeligt med brugte 1st gen ATV 4K til den forsvindende lille skare af forbrugere, der ved hvad Kodi er og ikke er ligeglade.

Nej, der er ikke reklamer på Apple TV's interface. Ja, der er selvfølgelig reklamer i visse apps, men for mit eget vedkommende ser jeg masser af YouTube på min 2nd gen ATV 4K uden nogensinde at se en reklame.

Nej, man bliver ikke "malket hårdt" fordi man køber en ATV 4K. Du får, hvad du betaler for. Jeg vil sågar tro, at ATV 4K er et af de produkter som Apple ikke tjener alverden på. Dens SoC har 6,9 mia transistorer fremstillet med en 7 nm proces. Sammenlign det med f.eks. en Intel 6700K med 1,75 mia transistorer fremstillet med en 14 nm proces. Da iPhone X kom frem vurderede TechInsights at A12 indgik med omkring $65-$70 i produktionsomkostninger - vel at mærke Apples omkostninger. Så kan du gange den pris med 2 for forbrugeren. De SoCs der sidder i diverse TV-bokse med Android OS er pissemyrer ved siden af. Så snart der mangler hardware-understøttelse af en codec og afkodningen skal foretages i software kommer de ofte til kort.

At du (og andre) ikke vil røre Apple-produkter må være dit eget problem, men ATV 4K kunne faktisk være løsningen på dine problemer, hvis du ville acceptere boksens eksistens.

Igen: Det er et niche-produkt du efterlyser og økonomien i at bringe det på markedet hænger ikke sammen.
Af allo
#338029
Globulus skrev:Hvis man skal kunne de ting, du gerne vil kunne med boksen er vi ovre i noget som ikke vil blive certificeret af de store udbydere, jvf. diskussionen i den anden tråd.

Derfor kan boksen kun blive et supplement til en anden, cerficieret streamingboks.

Der skal nok være nogen, der vil have en "rigtig" streamingboks stående og kombinere den med en Kodi-boks. Jeg var selv en af dem indtil for nogle år siden. Der var ikke én boks, der gjorde det hele, inklusive at afspille alverdens formater fra lokale medier, men det er der nu og den hedder Apple TV 4K.

Jo, der er rigeligt med brugte 1st gen ATV 4K til den forsvindende lille skare af forbrugere, der ved hvad Kodi er og ikke er ligeglade.

Nej, der er ikke reklamer på Apple TV's interface. Ja, der er selvfølgelig reklamer i visse apps, men for mit eget vedkommende ser jeg masser af YouTube på min 2nd gen ATV 4K uden nogensinde at se en reklame.

Nej, man bliver ikke "malket hårdt" fordi man køber en ATV 4K. Du får, hvad du betaler for. Jeg vil sågar tro, at ATV 4K er et af de produkter som Apple ikke tjener alverden på. Dens SoC har 6,9 mia transistorer fremstillet med en 7 nm proces. Sammenlign det med f.eks. en Intel 6700K med 1,75 mia transistorer fremstillet med en 14 nm proces. Da iPhone X kom frem vurderede TechInsights at A12 indgik med omkring $65-$70 i produktionsomkostninger - vel at mærke Apples omkostninger. Så kan du gange den pris med 2 for forbrugeren. De SoCs der sidder i diverse TV-bokse med Android OS er pissemyrer ved siden af. Så snart der mangler hardware-understøttelse af en codec og afkodningen skal foretages i software kommer de ofte til kort.

At du (og andre) ikke vil røre Apple-produkter må være dit eget problem, men ATV 4K kunne faktisk være løsningen på dine problemer, hvis du ville acceptere boksens eksistens.

Igen: Det er et niche-produkt du efterlyser og økonomien i at bringe det på markedet hænger ikke sammen.
det er på ingen måde et niche produkt...ikke engang tæt på...

det jeg taler om er en bedre udgave af det laveste segment - en opgraderet (hardware) version af Mi, Nokia, Strong, Google Chromecast Tv m.f. til en fornuftig pris, og som er skabt af folk som ved hvad de taler om og som går op i det...

jeg er et 100 på at kun de færreste ville vælge det laveste segment hvis man kunne få noget i stil med det som jeg taler om (mht. specs og implementering af adblocker - HVIS man kunne implementere det i systemet) til de ca.800-850kr.

Apple (selvom at jeg aldrig kommer til at røre deres produkter) mangler USB...- dårlig løsning...men ellers:
- der er ingen tvivl om at DET ER et godt produkt (ligesom Shield Pro)

så dvs. at der er reklamer bl.a. på YouTube (Apple Tv)? - du mente at de ikke er der på selve startskærmen, ikke?...det jeg mente/mener med adblocker er: ingen reklamer på bl.a. YouTube

Nokia Box 8000 tilbudspris: 499kr.
Leap-s1, Thomson og andre MECOOL kloner: ca. 570kr.
- alle sammen certificerede og både producenten OG alle som sælger dem tjener på dem...jeg kan absolut ikke se hvorfor det jeg taler om ikke skulle opnå samme status og kunne sælge uden tab...

mht. malkning :-) :
- det var/er generelt rettet mod alle som forlanger så mange penge (500-600-700kr.) for så lidt (latterlige specs og mangler) samt Shield Pro (knap 1700kr.), mens Apple opkræver (som altid) Apple-skat bare fordi...- Apple ;-)
#338032
allo skrev: 14. dec 2021, 20:11 så dvs. at der er reklamer bl.a. på YouTube (Apple Tv)? - du mente at de ikke er der på selve startskærmen, ikke?...det jeg mente/mener med adblocker er: ingen reklamer på bl.a. YouTube

...

mht. malkning :-) :
- det var/er generelt rettet mod alle som forlanger så mange penge (500-600-700kr.) for så lidt (latterlige specs og mangler) samt Shield Pro (knap 1700kr.), mens Apple opkræver (som altid) Apple-skat bare fordi...- Apple ;-)
Nej, når jeg siger ingen reklamer, så mener jeg ingen reklamer. Jeg betaler 69 kr./md for YouTube Premium Lite. Ingen YouTube add-on på Kodi. Ingen adblocker. Ingen Pi-hole server. Og heller ingen VPN for at få det billigere ved at foregive at jeg bor i Tyrkiet. Blot YouTube-videoer, der starter lynhurtigt op uden at den lige skal tænke over, hvilken reklame den skal servere for mig. Og på samtlige mine enheder, uden at jeg skal bøvle med hver enhed. Det koster at drive de datacentre der leverer disse videoer og de godt 2 kr./dag betaler jeg gerne.
...
Som nævnt så koster den A12 der sidder i ATV 4K noget ganske andet end den S905X3 eller lignende der sidder i de billige bokse og derfor kan jeg ikke se, at Apple tager overpris for ATV 4K. Nu er det vist nævnt et par gange og så skulle det ikke være nødvendigt at gentage det længere.
#338043
allo skrev: 14. dec 2021, 12:59 der er absolut ingen grund at overdrive så voldsomt (sammenligne mindre upgrades med etablering af en bilfabrik - det er bare for langt ude...)
Det er med vilje langt ude, for det er dit forslag også. Det handler ikke kun om hvorvidt produktet kan laves - selvfølgelig kan det dét - men om at du mener at et frivilligt drevet review-site skulle have kompetencerne til at gøre det (No offence Rasmus - jeg ved du er enig :-) ). Desuden tror jeg din vurdering af efterspørgslen på det produkt du beskriver er stærkt overvurderet. Og ikke mindst at du mener det er noget man bare lige kan gøre uden at påtage sig en risiko, det er stangnaivt. Hvem betaler regningen for at få producenten til at ændre i de nævnte specifikationer? Hvem betaler for tilpasning af software? Hvem betaler for godkendelser? Hvem skal stå for indkøbet af et par tusinde bokse? Hvem betaler for markedsføring og salg?

At definere featuresættet er den mindste del. At få det udviklet hos producenten i Kina er sådan set heller ikke kompliceret, forudsat at du vil betale regningen. At komme videre dérfra er 95% af opgaven.

Jeg har siddet nogle år som produktchef i en større produktionsvirksomhed i audiobranchen. Hvilken baggrund har du for at udtale dig om hvad der skal til at tilvejebringe et produkt som det du efterspørger?
#338044
allo skrev: 12. dec 2021, 16:04 Strong Leap-s1 er så godt som 1:1 kopi af Mecool KM2, hvorfor skulle det være umuligt for flatpanlels at diske op med noget som er BEDRE for ca.200kr. mere??? noget som ville sætte alle de andre på plads??
"Firma profil
STRONG, er en del af SKYWORTH koncernen, som er en af de førende TV -og set-top-boks producenter i verden og den førende indenfor innovations teknologi."

7 milliarder dollars i omsætning om året.

Det er dem du mener et frivilligt drevet entusiast-website burde gå ud og konkurrere imod... Bilfabrik er ikke så langt fra som du tror. Google "Zenvo".
#338051
Hvis du vil undgå reklamer på YouTube, så kan jeg anbefale en billig løsning til YouTube Premium. Hvis du ikke allerede har en VPN, så brug TunnelBear (gratis) og sæt den til Indien når du køber YouTube Premium. Koster så vidt jeg husker kr. 39 for 3 måneder. Det burde være til at betale :-)
Når du har betalt kan du slå VPN fra. Så er reklamer væk på alle enheder og man får også en musiktjeneste med.
Af allo
#338052
Otto J skrev:"Firma profil
STRONG, er en del af SKYWORTH koncernen, som er en af de førende TV -og set-top-boks producenter i verden og den førende indenfor innovations teknologi."

7 milliarder dollars i omsætning om året.

Det er dem du mener et frivilligt drevet entusiast-website burde gå ud og konkurrere imod... Bilfabrik er ikke så langt fra som du tror. Google "Zenvo".
flot Otto...du siger at jeg er naiv og alt det andet og så skilter du med et firma som omsætter for 7 mia. og 'en af de førende TV -og set-top-boks producenter i verden og den førende indenfor innovations teknologi' OG...SOM...IKKE..KAN...ANDET end at diske op med direkte 1:1 klon af et andet produkt (havde de opkøbt dem - fair nok - men det har de IKKE)...flot Otto...det er noget som man virkelige kan tage seriøst...

Otto...det du siger er bare helt til grin...
min vurdering af efterspørgslen er stærkt overvurderet...folk poster HVER...ENESTE...DAG noget om Android TV bokse (ikke kun her - generelt), der bliver skrevet anmeldelser (ikke kun af flatpanels) AF...TV...BOKSE, det er ganske alm. HVERDAGS EMNE! - ikke kun her!, der bliver solgt Android TV bokse i samtlige butikker som forhandler elektronik så pak venligst dine 'naiv og 'overvurderet' og gem dig bag 'firma som omsætter for 7mia. om året' og 'Jeg har siddet nogle år som produktchef i en større produktionsvirksomhed i audiobranchen'

skulle min baggrund (hvad end jeg nu laver) have noget at gøre med at jeg er overbevidst om at det ikke er super svært at opgraderer en boks til de specs som jeg taler om fra starten? undersøge muligheden for at implementere adblocker (som man kender den fra pc)??? se om det er muligt at føre ud i levet (mht. økonomien/produktionen og en salgspris som ville ligge på 800-850kr.)???
Otto J skrev:Det er med vilje langt ude, for det er dit forslag også.
Otto J skrev:Det er dem du mener et frivilligt drevet entusiast-website burde gå ud og konkurrere imod... Bilfabrik er ikke så langt fra som du tror. Google "Zenvo".
du er så langt ude Otto...og nej...- jeg tror ikke en mm på at det var 'med vilje' men...- så længe at du selv tror på det Otto...så længe at du selv tror på det det...
Senest rettet af allo 15. dec 2021, 13:21, rettet i alt 2 gange.
Af allo
#338053
Christopher B skrev: 15. dec 2021, 13:07 Hvis du vil undgå reklamer på YouTube, så kan jeg anbefale en billig løsning til YouTube Premium. Hvis du ikke allerede har en VPN, så brug TunnelBear (gratis) og sæt den til Indien når du køber YouTube Premium. Koster så vidt jeg husker kr. 39 for 3 måneder. Det burde være til at betale :-)
Når du har betalt kan du slå VPN fra. Så er reklamer væk på alle enheder og man får også en musiktjeneste med.
det jeg taler om er en adblocker som man kender den fra pc...gratis :-)
undersøge muligheder, ting og sager kan og burde man nu altid...

YouTube overholder ikke landets love (bl.a. mht. ytringsfrihed) da de blokerer og fjerner hvad DE mener skal fjernes og blokeres så det med at støtte dem økonomisk er (i min verden) helt ved siden af :-) - plus så tjener de nok i forvejen ;-)
#338055
Christopher B skrev: 15. dec 2021, 13:07 Hvis du vil undgå reklamer på YouTube, så kan jeg anbefale en billig løsning til YouTube Premium. Hvis du ikke allerede har en VPN, så brug TunnelBear (gratis) og sæt den til Indien når du køber YouTube Premium. Koster så vidt jeg husker kr. 39 for 3 måneder. Det burde være til at betale :-)
Når du har betalt kan du slå VPN fra. Så er reklamer væk på alle enheder og man får også en musiktjeneste med.
Har du selv gjort det, og er det en enkelt-bruger eller familie-løsning? Jeg læste nemlig, at det var problematisk at tilføje familiemedlemmer, hvis man havde købt i et andet land.
#338056
Nogen gange undrer jeg mig at nogen kan stemme på Enhedslisten ud fra et økonomisk synspunkt, men så læser jeg opslag fra eksempelvis Allo, og så undrer jeg mig ikke mere. Denne plan har jo ingen gang på jorden.

Du siger et par tusind enheder, det vil sige en omsætning på 850*2000= 1.700.000 kr. herfra trækker du så moms ud: så har du 1.360.000 kr. at producere, markedsføre og software udvikle. Og hvis der skal være en gulerod for projektet, så skal du jo helst heller ikke gå i nul.

Der skal ansættes folk til at producere og software udvikle, fragt priser og komponenter er maks pris lige nu, pga. af stor efterspørgsel.

Det er godt du ikke selv tænker på at gå i gang Allo, for du ville gå konkurs inden du er startet.

Jeg tror det er bedre for alle, at du spare op 1 måned mere ,og køber en boks til 1700kr. Hvilket også er virkelig billigt. Måske du skulle finde et nyt job med bedre løn, der har aldrig været bedre muligheder.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 7