Debat af mediebokse, mediestreamer og mediecentre. Platforme, apps, streaming.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af nickell
#331642
Jeg har fundet mig en Apple TV4, som jeg er blevet meget glad for. Desværre har jeg lidt problemer med mine indkøbte film i Google Play, som kan spilles gennem YouTube-app'en. Ganske smart, men...

Desværre er filmene i 24P (blandt andet Ringenes Herre EE) en ganske hakkende fornøjelse.

Match Framerate er slået til og virker i alle apps. Men YouTube-app'en giver mit TV et 50Hz signal, hvilket selvfølgelig er grunden mit problem.

Hvordan kan jeg løse det?

25P film (Green Book) spiller uden problemer. Ergo må fejlen ligge hos YouTube, men kan det virkelig være rigtigt, at de ikke har omfavnet Match Framerate med deres store videoplatform?

Jeg har slået Match Framerate fra, men derudover er mine muligheder ret begrænsede i Apple TV. Kan man manuelt indstille det nogen steder?
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#331657
YouTube appen understøtter ikke match-funktionen.

Se den lange tråd om Apple TV 4K her. Fra dette indlæg, hvor snakken går på samme emne: viewtopic.php?p=331641#p331641

Du kan manuelt sætte Apple TV til 24Hz output (både 24,000 og 23,976) fra og med tvOS 14.7. Det var også muligt tidligere, men de fjernede muligheden. De har så åbenbart ombestemt sig. tvOS 14.7 er i offentlig beta, hvis du vil have den allerede nu.