Debat af mediebokse, mediestreamer og mediecentre. Platforme, apps, streaming.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#321898
Jeg skal snart vælge tv udbyder til mit nybygget hus og i forbindelse med flytningen har jeg købt et Samsung 80T tv.

Vi får fiber i huset og skal have internet gennem Waoo, men jeg har ikke helt bestemt mig med tv-udbyder, der kan jeg vælge Boxer, Stofa eller Waoo, men jeg kunne godt tænke mig at slippe mere end én fjernbetjening

Der følger jo en Samsung One remote med til tv'et, så spørgsmålet er om Samsungs One Remote kan styre Waoo's 4k tv-boks (AirTies 7410), er der nogen der kender svaret på det?`

Mvh. Morten
#321906
Næppe. One Remotes opsætning kan ikke ændres og den kan ikke "lære" signaler fra andre remotes, hvilket som regel er en forudsætning for det du ønsker. På tidligere Airties modeller kunne man programmere fjernbetjeningen til også at styre Tv'et, men jeg er ikke sikker på, om det også gælder Airties7410.

Så du skal formentlig ud i en universal remote a la Logitech Harmony.

Du kan også vælge at få Tv via en boks som Apple Tv eller Android Tv og bruge deres remote til dit Tv også, men der skal du som regel gå på kompromis med billedkvaliteten (Waoo har fx ikke 4K).
#321930
waoos fjernbetjening til deres 4k boks kan ikke omkodes til at tænde for tv. Jeg har denne boks og har også spurgt waoo og fået negativ svar.
#322079
Spørger trådstarter ikke om det omvendte? Altså om hans TV-remote kan styre Waoo-boksen. Umiddelbart, så burde man kunne få Samsungs One Remote til at finde frem til boksen via den guide de har for One Remote i TV'et. Jeg har ikke selv prøvet Waoo-boksen sammen med et Samsung TV, så jeg kan ikke svare på hvor godt det virker og om alle features virker.