Debat af mediebokse, mediestreamer og mediecentre. Platforme, apps, streaming.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af OleA
#321473
Hvilken billedindstilling er bedst på ny model af Shield. Jeg har Panasonic hz1000 tv.

Kodi kan selv matche framerate, men hbo, Netflix og Disney kan vel ikke eller?
Brugeravatar
Af TBC
#321474
Hent appen "refresh rate", så kan du få Shielden til at AutoSwitche flere apps end selv et ATV.

Bare vær opmærksom på at appen til at starte med skal sættes op til hvordan det specifik skal opføre sig i forhold til hver enkelt app (hvilket er en fordel til syvende og sidst) og det til tider kan betale sig at indstille de forskellige apps forskelligt (f.eks. kan man så godt sætte DRTV op til at starte op i 50 Hz fra start af appen, og så undlade at lade autoswitch være slået til inde i den, så er man fri for at der autoswites imellem hhv 25 og 50 hz indhold (nu begge dele vises perfekt med 50 Hz) Andre apps som f.eks. Netflix er det en fordel at starte i 23,976 men STADIG lade autoswitche afhængigt af indholdet da Netflix har meget forskelligt fps indhold, det er også en fordel at indstille at autoswitch har 5 sekunders delay i forhold til browsing af kataloget, da der eller også hurtigt autoswiches alt efter trailer fps mv der afsplles i baggrunden hvis man rammer en titel der er i noget andet end 23,796. HBO skal bare starte i 50 fps lige som DRTV og Disney sætter du bare til at starte i 23,976 (jeg har aldrig set andet indhold der)
Obs det kræver lidt at sætte appen op til en start, men der er vejledning i nedenstånde videoer.

Alternativt kan man også bruge Shieldens indbygge match framerate funktion, men lige som med et ATV er det ikke alle og enhver app man har held med, mens jeg endnu ikke har mødt en app jeg ikke har kunnet få til at spille efter mine ønsker med refresh rate appen (selv om nogle apps opførsel skal opstættes anderledes end andre - men på den måde kan man også ramme langt flere)

Når det først er sat op kører det bare. Det giver i øvrigt også mulighed for at ændre menuopløsningen, hvis man gerne vil have flere elementer på skærmen af gangen på en stor skærm - se link:
https://uploads.disquscdn.com/images/3b ... 458a27.png (ældre genbrugt billede)


Husk at sætte Shielden op til at autoswiche Colorspace også! (Det er under Advanced Display Settings)

Personligt starter jeg i 3840x2160 50 Hz YUV 422, 12-bit Rec 2020 (Advanced Display Settings --> Costum display modes) så er der ikke behov for auto-switch (og den medfælgende kortvarige sorte skræm under switchet) i apps som DRTV, HBO, TV2 Play, Viaplay mv 25/50 fps apps.

Vejledningsvideoer: Part 1: part 2:
Af OleA
#321489
tak for hjælpen. Det vil jeg prøve. Hvad er fidusen i at køre 12 bit fremfor 10 bit? Kan tv'et ikke kun køre 10 bit?
Brugeravatar
Af TBC
#321497
Det afhænger af det enkelte TV og dets signalbehandling.

Men uanset hvad, så betyder tilvalget af den højere 4:2:2 end default 4:2:0 colorsubsampling, i hvert fald at man får pænere menuer og OSD end ved lavere default colorsubsampling.

Der til, hvilket er en af Vincent Theo pointer som jeg ikke til fulde skulle kunne redegøre for på stående fod, får man angiveligt også mindre fejl i databehandlingen af 12 bit signalet end 10-bit signalet i TV'ets processering, selv om det slutteligt behandlede signal til skærmens panels så evt/ofte kun skulle være og ende som 10 bit - Her taler vi i modsætning til det med cromasubsampling om [sikkert usynlige] marginaler. Men det må du søge hans redegørelse for (mener at det var i en video omhandlende RTX 3090 på LG C9 han kom ind på det). Men som jeg har forstået det skulle det handle om at der er et bedre signal at signalbehandle på. F.eks. data-behandler og processerer den projektor jeg har tilsluttet min shield HDR signalernes gamma i 18 bit og så skulle der være teoretisk fordel ved at den har 12 bit indgangssignal at behandle på frem for et 10 bit - Det er i hvert fald sådan jeg har forstået hans snak, men den må han ultimativt selv stå til regnskab for.
#321512
Jeg har en 2019 shield pro
Hvor jeg normalt kører med den indbygget matche framerate virker sådan for det mest ok
Har så lige prøvet den her app og gjort fuldstændig som i de 2 videoer og her virker det ikke.
Feks til netflix sætter jeg en film igang skriver den feks 24f nederst på skærm men går du ind i menu på min marantz kører den stadig 60f og i appen er Netflix slået til i indstillinger.
Bruger jeg så den indbygget samme film kører den 60f hvor man så dobbelt trykker så kører den d 24f
Af OleA
#321515
Har prøvet et par film med den indbyggede. Det virker ok.

Håber jeg kan få den automatiske til at virke.

Det lykkedes minsandten også. Stort tak herfra til jer begge.
Brugeravatar
Af TBC
#321530
barslund69 skrev: 3. nov 2020, 19:09
Feks til netflix sætter jeg en film igang skriver den feks 24f nederst på skærm men går du ind i menu på min marantz kører den stadig 60f og i appen er Netflix slået til i indstillinger.
Man skal følge ALLE trin til PUNKT og PRIKKE i video 1, sørge for at Shielden er i developer tilstand og at appen har fået SAMTLIGE tilladelser videoen angiver den skal have. Ellers får man netop den opførsel du beskriver, hvor appen detekterer framerate korrekt og skriver den på skærmen, men ikke har den efterfølgende tilladelse til rent faktisk også at ændre output - Også selv om du har sat den sidste del korrekt op på app niveauet for hhv Netflix, DRTV m.fl.
#321537
TBC skrev: 4. nov 2020, 08:56
barslund69 skrev: 3. nov 2020, 19:09
Feks til netflix sætter jeg en film igang skriver den feks 24f nederst på skærm men går du ind i menu på min marantz kører den stadig 60f og i appen er Netflix slået til i indstillinger.
Man skal følge ALLE trin til PUNKT og PRIKKE i video 1, sørge for at Shielden er i developer tilstand og at appen har fået SAMTLIGE tilladelser videoen angiver den skal have. Ellers får man netop den opførsel du beskriver, hvor appen detekterer framerate korrekt og skriver den på skærmen, men ikke har den efterfølgende tilladelse til rent faktisk også at ændre output - Også selv om du har sat den sidste del korrekt op på app niveauet for hhv Netflix, DRTV m.fl.
Jeg har gjort fuldstændig som I begge videoer Har tjekket 2 gange
Af OleA
#321555
Er det din Marantz der ikke kan finde ud af det? Min soundbar har en indstilling som betyder den lader HDMI signalet uberørt igennem.
#321562
OleA skrev: 4. nov 2020, 20:11 Er det din Marantz der ikke kan finde ud af det? Min soundbar har en indstilling som betyder den lader HDMI signalet uberørt igennem.
Nej
Kan se ham der den laver den video har denon som er det samme som min marantz
#321563
Virker også fint med den indbygget bare ikke den app
Brugeravatar
Af TBC
#321564
barslund69 skrev: 4. nov 2020, 14:37 Jeg har gjort fuldstændig som I begge videoer Har tjekket 2 gange
Så er det eneste råd der fortsat ville kunne gives enten at tjekke en tredie gang eller at leve med den indbyggede semi-automatiske funktion - På beskevne opførsel ville jeg tjekke omstændigt og detaljet og dobbelttjeke hvert eneste trin. Det giver jo ingen logisk eller rationel mening at du ikke kan få det til at virke når vi andre kan med fuldstændigt samme enhed, med mindre der er noget i resten af din kæde der ikke spiller - hvilket der jo så ikke er noget der tyder på, idet du kan få det til at fungere med den indbyggede funktion. Det lyder i hvert fald fra hvad du beskriver om appens opførsel som om den ikke har de tilladelser i systemet den skal have for at have lov til at fungere i praksis.
Af Bjur
#323464
Hvis man sætter Netflix og Disney+ til 23.976 er det så ikke er meget hakkende oplevelse når der browses?
Jeg har slået preview videos fra i Netflix, så slipper man for den hopper frem og tilbage.
Disney+ virker desværre ikke med auto refresh appen, men har ikke lige haft lyst til at sætte med de 23.976 grunden browsing lag.