Debat af mediebokse, mediestreamer og mediecentre. Platforme, apps, streaming.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af saturinox
#320931
Hej

Jeg har i længere tid haft nvidia shield liggende i skuffen, og egentlig ikke brugt så meget, selvom jeg synes den er mega lækker og super hurtig.

Grunden til jeg ikke har brugt den er fordi jeg har Sonos beam setup med 2 sonos play:1 højtaler kørende i surround.

og dette har jeg aldrig kunne få til at virke med shield, primær plex fordi nogle af formaterne er i dts, eller andet og shielden ikke kan "decode" til dolby digital som beam understøtter.

Men alt mit lyd er i dolby digital på mit samsung tv, når jeg køre plex, netflix,hbo og de andre apps direkte via samsung tv'ets egne apps.

Det jeg så overvejer nu, er at skille mig af med min beam soundbar + sonos play 1, og få et Soundbar system der understøtter de fleste lyd formater så uanset indhold bliver det fra Nvidia Shield sendt ud i surround og ikke stereo.

går ikke så meget op i om det er i dolby, dts eller atmos os.v. vil bare gerne ha at ligemeget hvad jeg afspiller af film på enten plex, netflix eller andet at det er i surround.

Vil dette kunne være mulig ved skift til et lydsystem der understøter flere formater end beam gør, eller et system der kan finde ud af at "dekode" det indhold der kommer fra shield til altid at være Dolby / DTS.

er ikke så meget inde i lyd/soundbar universet så tilgiv mig hvis det lyder lidt ukorrekt.
Af monsterslam
#320932
Kan man ikke sætte lydformatet i Plex? Jeg bruger Shield sammen med B&O stage og den tager netop ikke DTS. Men har sat Kodi til at decode DTS til dolby, tænker Plex har samme funktionalitet.
Af saturinox
#320943
Jeg har fået plex, på nvidia shield til at virke, ved at slå hdmi passthrough till og vælge "optisk" (selvom det er hdmi) og så vælge det skal spille AC3.

Men kan ikke få netflix, viaplay eller andet indhold til at afspille i dolby digital 5.1 tror det er fordi jeg i mit samsung tv ik kan vælge hvad det skal "sendes ud som udover bitstream/dolby eller bitstream / PCM eller PCM/PCM.

hvis jeg tvinger shield til at afspille Dolby digital + og slår de andre fra, registrere netflix film 5.1 lyd men afspiller jeg noget, hakker videoen helt vildt uden lyd, og slår jeg det til "auto" blir netflix normal igen, men inde i sonos "om mit system" er det så stereo 2.0.

det sjove er at direkte på mit samsung tv, via plex app, netflix og andet, afspiller jeg noget direkte der kan tvet godt finde ud af at konverte det hele korrekt.

har læst jeg er ude over det problem med en apple 4k tv. den skulle kunne dekode dts mm til Dolby digital.

Alternativ ville jeg helt skifte lydsystem til nogle af de "smarte" soundbar der kan både dolby digital, dts og dolby atmos og vision, så tænker jeg at det ikke burde være et problem mer?
Af saturinox
#320948
nu har jeg prøvet at bestille en Apple tv 4k.

det har jeg hørt at den kan finde ud af som standard at dekode til doby digital, både netflix. plex mm. uden man skal ind hvert sted og justere / fin-justere.

Den sku komme her til aften, og så tester jeg, virker det ikke sender jeg retur.
Af saturinox
#320988
Fik sat mit apple tv 4k op igår, og det kan heldigivs i menuen dekode det meste til 5.1 dolby digital, nu virker alt fra plex,netflix,hbo mm. i dolby digital via sonos beam.

så ryger nvidia shield til salg.