Debat af mediebokse, mediestreamer og mediecentre. Platforme, apps, streaming.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af moestrup
#319664
Hej derude

Jeg har fået en Apple TV version 4 HD som jeg har koblet til mit ældre Panasonic PX 80 tv. Desværre oplever jeg ofte, at tv'et skifter flimrer og forsøger at skifter mellem formater, når jeg anvender Apple tv. Jeg har forsøgt at skifte HDMI-kablet, men det afhjælper ikke problemet. Nogen idé til hvad der kan være i vejen?

mvh
Steffen
#319686
Det er en af de gamle svende med en atypisk opløsning på 1024 x 768, dog burde det ikke give problemer, blot du indstiller din Apple TV korrekt.

Her er et link, hvor der bliver forklaret, hvad de forskellige indstillinger gør, så det burde kunne hjælpe dig:

https://www.youtube.com/watch?v=htd_1RS ... ngineering

Du kan forsøge dig lidt frem, indtil du opnår det bedste billede...
Senest rettet af Supergris 28. sep 2020, 13:42, rettet i alt 1 gang.
#320019
Jeg har nu prøvet forskellige indstillinger på ATV - både 720 P og endnu lavere - samt slået indstillingen "Match Indhold" til og fra igen. Jeg har også prøvet at skifte indstillingerne på selve tv'et, herunder at vælge automatisk, men lige lidt hjælper det. Det er som om tv'et bare med jævne mellemrum forsøger at skifte til korrekt output med det resultat at billedet forsvinder nogle sekunder og så kommer igen.

Nogen ideer til hvad der ellers kan forsøges? Det kan jo også være, at tv'et er ved at være kaput (trods alt ret gammelt efterhånden)