Debat af mediebokse, mediestreamer og mediecentre. Platforme, apps, streaming.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#314464
Hej alle sammen.

Jeg er helt ny her inde og står med et problem! Håber i kan hjælpe mig.

Jeg har læst artiklen om hvordan man kommer uden om problemet.
Men artiklen er fra 2014 vist nok.
Så jeg er ikke sikker på om det stadig virker og om det fortsat vil virke i mange pr frem.

Jeg har i et nyt hus tv og internet igennem antenne stikket.
Men i hele huset er der dobbelte datastik, ingen antennestik.

Antenne stikket og alle datastik er placeret i bryggers.

Kan man stadig lave den løsning som artiklen omhandler?

Håber i kan hjælpe mig.
Har efterhånden brugt flere dage på at snakke med yousee og søge på nettet frem om tilbage :(
#314482
Det er samme kabler, som dem jeg bruger i omtalte artikel. Det er ikke IHC, der er installeret hos os, men blot PDS-kabling idet bygherre troede, at der blev lagt fiber ind og ikke kabel-TV.

Der er dog ingen garantier for om tricket vil virke fremover, da ingen kan spå om hvilken vej sendenettet går. Hvis man rykker mod noget andet, så vil det jo nok lugte mere af IP-TV og til dét vil et netkabel virke helt perfekt. Så skal der bare ikke en antenneforstærker på mere.

Men det vil koste 360 kr. i kabler at teste plus en antenneforstærker, så det er jo ikke noget, der vælter et husholdningsbudget. Skulle det IKKE virke, så sender du jo blot grejet retur.
#314545
Hej orm08.
Det er ikke IHC der et lavet i huset.
Men ja jeg skal nok ud og investere i de kabler du har linket til.

Torben Rasmussen, kan man bare bruge hvilken som helst antenneforstærker?
Kan denne du
https://www.av-connection.dk/?PNo=TX-IF ... B0QAvD_BwE

Og vil man skulle sætte en splitter foran forstærkeren.
Altså antenne tilgangskabel direkte ind i splitter via en f konnektor.
Fra splitter til antenne forstærker... fra forstærker til yousee tv boks via datakabel... fra yousee Tv boks til tv via hdmi.

Og så fra splitter til yousee router... fra yousee router til yousee tv boks?

Håber det gav mening 😅
#314673
Torben Rasmussen skrev: 18. maj 2020, 08:35 Det er samme kabler, som dem jeg bruger i omtalte artikel. Det er ikke IHC, der er installeret hos os, men blot PDS-kabling idet bygherre troede, at der blev lagt fiber ind og ikke kabel-TV.

Der er dog ingen garantier for om tricket vil virke fremover, da ingen kan spå om hvilken vej sendenettet går. Hvis man rykker mod noget andet, så vil det jo nok lugte mere af IP-TV og til dét vil et netkabel virke helt perfekt. Så skal der bare ikke en antenneforstærker på mere.

Men det vil koste 360 kr. i kabler at teste plus en antenneforstærker, så det er jo ikke noget, der vælter et husholdningsbudget. Skulle det IKKE virke, så sender du jo blot grejet retur.
Har du fået min besked? 😅✌🏼
#314696
Jeg har da også svaret på den?

Hvis du har bredbånd gennem YouSee, så skal der en datasplitter på. Derefter kan du bare vælge den forstærker du ønsker. Jeg har vist endda testet den Triax du linker til og ligeledes en fra Comega. Jeg endte med en billig König, som også virkede fint.

Hvis du bruger en YouSee boks så skal forstærkeren have returvej, da der sidder et modem i boksen, som skal kunne sende data den anden vej. Jeg kan ikke se om den forstærker du linker til har dét.

Hvorfor skal YouSee-boksen have både antennesignal og internet med kabel?