Debat af mediebokse, mediestreamer og mediecentre. Platforme, apps, streaming.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af coffee
#308107
Hvad er pt den bedste boks til at streame? Jeg går og overvejer at skippe min tv pakke og kun streame. Den skal selvfølgelig kunne streame det som er i tv pakkerne.
Jeg har i forvejen en Apple tv4 boks. Ville den være god nok til det? Jeg bryder mig ikke særlig meget om Appels fjernbetjening, som er svær at styre, da den tit hopper forbi det man gerne vil trykke på.
Brugeravatar
Af TBC
#308113
ATV 4K bliver svær at slå som mest convenient boks.

Det eneste andet jeg kan komme i tanke om der kunne være at overveje (for nogle) er en Shield 2019 - Men den ville jeg primært anbefale for nøder der kunne værdsætte bitstreaming, AI-upscale, bedre ISO fil afspilning og den slags. Personligt kan jeg også bedre lide Shield 2019's fjernbejening. Men Shield 2019 kræver mere interaktion af brugeren mhp at bruge den optimalt (f.eks. har det pt. kun semi-automatisk framerate skift på beta-niveau), så langt de fleste vil stå sig bedst med et ATV 4K

Så til den gennemsnitlige bruger der ikke går op i den slags finder man næppe noget mere oplagt og convenient end ATV 4K - bare husk at få ATV'et opsat til automatch af content og framerate og sat til SDR 50 HZ som default. Så spiller det til langt de fleste streamingtjenester (De tjenester der har 4K HDR i 24 fps er som reglen også iblandt de apps som boksen selv kan autoswitche)

Du skal dog ikke regne med at kunne streame alt fra din TV-pakke - og slet ikke i samme kvalitet. For kvaliteten på selve "streaming-signalet" (i mangel af bedre ord) er ifbm med live TV i stort set alle eksisterende tilfælde ikke på højde med kvaliteten på signalet i kabel-tv nettet, sålænge vi taler TV-kanaler og ikke f.eks. 4K HDR fra Netflix. Prøv f.eks. at se DRTV eller TV2 Play sammenlignet med kvaliteten fra Kabel-tv. Det er slet ikke samme kvalitetsniveau.
Af coffee
#308136
Tak for dit svar.
Så skal jeg ikke ud og købe ny boks :-) Jeg var ikke klar over det med kvaliteten, men det må jeg da lige kigge lidt på. Der er mange kanaler jeg ikke ser, bla. sportsprogrammer.
Men nu vil jeg lige se hvor meget det løber op i, med det tv jeg gerne vil se.
Af nAlen
#308137
Shield 2019 her og ATV4K hos min bror så jeg har leget lidt med begge dele...

Hvis det bare er streaming af tv handler det mest om hvilket menusystem du er vant til (og gerne vil bruge fremadrettet) Der er ikke så meget hokuspokus i nogen af dem på den front.

Som det nævnes ovenfor er streamingkvaliteten på live tv JAMMERLIGT ringe ifht det kabeltv du er vant til - så er du advaret :)

Og som du selv er inde på - Fjernbetjeningen til shield er en milliard lysår bedre end den til atv (personlig mening og alt det der)
Af dieseldk
#308143
Du kan bruge en anden fjernbetjening til atv, evt. fra 3gen så har du knapperne i stedet for touchpad