Debat af mediebokse, mediestreamer og mediecentre. Platforme, apps, streaming.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#306741
Hej med jer,

Jeg har i sidste uge købt et LG C9 da det var på tilbud i Power, efter at have fulgt med herinde på siden (fantastisk side i øvrigt).

Jeg kom fra et Sony W905A med en Chromecast 2nd gen til al streaming. Vi ser ikke flow-TV i huset, så det har været udelukkende Netflix, HBO Nordic, YouTube, DRTV osv.

Det er første gang jeg prøver webOS og må indrømme jeg er lidt skuffet over den måde TV-producenterne stadigvæk kører deres platforme på, med manglende opdateringer osv., som gør det mindre attraktivt for udviklere at lave apps til disse platforme.

Da vi f.eks. ikke kan caste Stofa Web TV eller DRTV til fjernsynet nu (har solgt Chromecast 2nd gen) tænker jeg at vi skal have fat i en ny medieboks til fjernsynet.

Har bestilt en Chromecast Ultra hos Telenor da de havde den til 399 kr. inkl. fragt, hvilket lod til at være en meget god pris. Derefter faldt jeg over en Xiaomi Mi TV Box S som jeg ikke havde hørt om før, og jeg må indrømme at den er lidt mere attraktiv pga. fjernbetjening, integration med Google Assistant (på dansk?) som vi også benytter meget i hjemmet og som virkede med Chromecast førhen, men er der noget der taler for at vælge en Chromecast Ultra frem for den?

Nogen der har erfaring med det?
#306742
Den primære forskel er, at Xiaomi-boksen er baseret på 'Android TV' platformen fra Google. Du får dermed en fuld brugerflade på skærmen med apps samt indbygget Chromecast (dog ikke lige så god som den eksterne Chromecast). Der er efterhånden en god håndfuld apps til Android TV, men DRTV mangler fortsat.

Vær også opmærksom på, at Xaiomi-boksen ikke understøtter Dolby Vision, som dit nye LG TV gør.

Den bedste boks baseret på Android TV er efter min mening Nvidia Shield-boksen. I 2019-udgaven understøtter den også Dolby Vision.

Apple TV 4K kan også være en mulighed, hvis du vil have Dolby Vision og fuld brugerflade.
#306743
Rasmus Larsen skrev: 2. dec 2019, 08:50 Den primære forskel er, at Xiaomi-boksen er baseret på 'Android TV' platformen fra Google. Du får dermed en fuld brugerflade på skærmen med apps samt indbygget Chromecast (dog ikke lige så god som den eksterne Chromecast). Der er efterhånden en god håndfuld apps til Android TV, men DRTV mangler fortsat.

Vær også opmærksom på, at Xaiomi-boksen ikke understøtter Dolby Vision, som dit nye LG TV gør.

Den bedste boks baseret på Android TV er efter min mening Nvidia Shield-boksen. I 2019-udgaven understøtter den også Dolby Vision.

Apple TV 4K kan også være en mulighed, hvis du vil have Dolby Vision og fuld brugerflade.
Hej Rasmus,

Tak for hurtigt svar, jeg havde netop tvivl om bl.a. Dolby Vision, hvor det umiddelbart ikke så ud til at det kunne lade sig gøre på Xaiomi-boksen. Det er selvfølgelig et stort minus.

Hvis jeg vælger at droppe brugerfladen (vi har alligevel ikke været vant til det, men det kunne være nice-to-have), så lever en Chromecast Ultra vel fint op til vores krav, uden at begrænse hvad fjernsynet er i stand til?
#306746
Rasmus Larsen skrev: 2. dec 2019, 09:17 Ja Chromecast Ultra vil kunne levere streaming i den kvalitet, som TV'et tillader. I vil gå glip af Dolby Atmos-dekodning, men det er jo også meget begrænset, hvad man får ud af "Atmos" i indbyggede TV-højttalere.
Det er jo lige det. Vi har på nuværende tidspunkt ikke nogen ekstern lyd.

Tak for svarene Rasmus!