Debat af mediebokse, mediestreamer og mediecentre. Platforme, apps, streaming.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Asger-P
#305391
Hejsa

Jeg har netop prøvet en MI Box (Android TV) og helt klart fundet den for ringe :(( , så jeg prøver at gå en anden vej og har derfor købt en brugt Fujitsu mini pc som virker fint med trådløst keyboard, men det er lidt klodset at sidde med, derfor er jeg på jagt efter en fjern betjening der kan starte og styre en PC med Windows 10.

Har i nogle forslag ??

På forhånd tak
Venlig hilsen
Asger
Brugeravatar
Af bbplayer
#305438
Det kan da være spændende at høre hvorfor du mener en Xiaomi MI Box S ikke kan gøre det som en PC?
Hvad kan PC gøre med en remote, som din AndroidTV boks ikke kan?

Jeg bruger da en MI Box S uden problemer, og den er bedre end mit TV med AndroidTV :)
Af Asger-P
#305480
Tak for svarene.
Det viser sig at det går ok med et Logitech K400 tastatur, selv om det er lidt stort, at tumle rundt med.;-(
Xiaomi MI Box S har efter min personlige mening mange fejl.
Den er langsom til at skifte mellem ting.
Brugerfladen er meget uoverskuelig på et FullHD tv, muligvis bedre på et 4K tv.
Den har en ufattelig dårlig wifi modtager.
DR tv virker ikke på AndroidTV og det er selvfølgelig ikke boksens skyld, men det er boksens skyld at den har AndroidTV og ikke bare Android hvilket gør at DR app'en ikke virker.
Fjernbetjeningen er heller ikke for god, det er svært at mærke knapperne med fingerene, det er også svært at se dem i sofa belysningen, specielt når ens øjn har nået pensions alderen.;-)
Selv om jeg også havde tastatur koblet til, så er noget som at finde en browser, der virker bare nogenlunde velkendt virkelig svært.
Med en Windows 10 pc så er alt muligt og velkendt. Jeg syntes jeg har fået meget mere for pengene 2.9 GHz, 8GB ram, 256GB harddisk og 4K grafik når det blir nødvendig.
Indtil videre så har de TV udbydere jeg har set på alle kunnet ses i en Chrome browser, så det ser ud til at jeg har fundet det der virke for mig.
Venlig hilsen
Asger
Brugeravatar
Af bbplayer
#305485
Takker for forklaring, det begrunder da dine opservationer, AndroidTV er ikke en AppleTV, så skulle du nok have sådan en. Der er en del forskelle men den er så ikke så fleksibel som Android normalt er, er konfigurerbar som man ønsker. men flydende er det da på ATV, hvor nogle apps på AndroidTV kan virke lidt langsommere.

Jeg må da tilføje at fra en boks til 350,- og så en miniPC og krafig nok :) Så har du jo næsten også købt 10 Xiaomi bokse til hele familien, hvis du kunne finde rette programmer. Kodi virker rimelig ok at bruge, og nok ikke anderledes en PC der. Viasat app synes jeg er ok, og netflix også.

Du nævner FullHD, du skulle vel ikke have fået den boks sat til 24/30hz? Så kører alt jo langsomt, det vil en PC sat til 30hz jo også gøre og musen vil svinge og hakke gevaldigt der også, som intet har med OS at gøre.
Af Supergris
#305488
Sorry; min fejl. Så mig blind på dette: "Jeg har netop prøvet en MI Box (Android TV) og helt klart fundet den for ringe", og overskriften er jo ikke helt nem at tyde...
Af Asger-P
#305489
bbplayer skrev:Jeg må da tilføje at fra en boks til 350,- og så en miniPC og krafig nok :) Så har du jo næsten også købt 10 Xiaomi bokse til hele familien,
Nu har jeg altså kun givet 1300 for en brugt mini PC og en MI Box koster pt. 500. Så jeg mener stadig, at jeg har fået en løsning, der er mere end 2,5 gange bedre, meget mere fleksibel.

Venlig hilsen
Asger
#305501
Asger-P skrev: 17. nov 2019, 00:32
bbplayer skrev:Jeg må da tilføje at fra en boks til 350,- og så en miniPC og krafig nok :) Så har du jo næsten også købt 10 Xiaomi bokse til hele familien,
Nu har jeg altså kun givet 1300 for en brugt mini PC og en MI Box koster pt. 500. Så jeg mener stadig, at jeg har fået en løsning, der er mere end 2,5 gange bedre, meget mere fleksibel.

Venlig hilsen
Asger
Jeg købte min på aliexpress, leveret fra Spanien , ca. 370kr. 100% moms og afgifts fri levering. (Spanien er et EU land)

Men jo, brugt op imod nyt, så kan man altid gøre mirakler :)
MI Box S kan nok købes brugt for 150-200kr :) Så er vi jo stadig tæt på 7x dit brugt indkøb , når vi skal uligne fakta på en lige front.

Men enig, PC er altid mere fleksibel, men klodset og som din tråd lagde op til, ikke just "fjernbetjenings" venlig som udgangspunkt, så skal du have brugerflade på plade, eller forudprogrammere knapper til funktioner osv,osv.. Så lidt benarbejde og det virker.